"אי הנופש המלאכותי של ריאל מדריד": פרויקט מיליארד הדולר שבוטל

מועדון הכדורגל הספרדי היה אמור לפתוח באיחוד האמירויות קומפלקס תיירות ענק, אבל זנח את הרעיון בעקבות בעיות של הקרן האחראית על המימון

זה היה אמור להיות אחד מהפרויקטים הכי נוצצים ומרשימים שבו מעורב מועדון כדורגל: באפריל 2012 הודיעו בריאל מדריד על השתתפות בבניית קומפלקס ענק של תיירות, נופש וספורט על אי מלאכותי במפרץ הפרסי, באיזור ראס אל-ח'ימה (אחת מהאמירויות הקטנות של איחוד האמירויות).

במתחם (ר' הדמיה בתמונה), שהיה אמור להשתרע על-פני 430 אלף מ"ר ולהיבנות בצורת הסמל הרשמי של קבוצת הכדורגל הספרדית - תוכננו לקום, בין היתר, מתקני ספורט (כולל אקדמיה לשחקני נוער, מגרשי אימון, בריכות שחייה ואצטדיון בן 10,000 מקומות עם נוף פתוח לאוקיינוס); פארק שעשועים עם רכבות הרים משוכללות ופארק מים; מוזיאון של ריאל מדריד (שיכלול תצוגת הולוגרמות של כוכבי ריאל); חוף ים; מעגן יאכטות; מלון חמישה כוכבים עם 450 חדרי יוקרה, קניונים, מסעדות פאר, ועוד ועוד.

העלות של כל הפרויקט הזה, שהוצג במסיבת עיתונאים נוצצת בהשתתפות כוכב העבר הצרפתי של ריאל, וכיום חבר הצוות המקצועי שלה, זינדין זידאן - נאמדה במיליארד דולר. אחת ההערכות היתה שריאל תשתמש במתחם על מנת להגדיל את ההכנסות שלה מאפיקים שלא קשורים ישירות לכדורגל - וגם למתג את עצמה בשוק הערבי, עניין שיווקי שנחשב לחיוני בשנים שלפני המונדיאל ב-2022, שצפוי להיערך בקטאר.

תכנונים לחוד, ומציאות לחוד: אתמול (א'), במהלך פרסום התוצאות הכלכליות של ריאל בקרב ה"סוסיוס" (חברי המועדון), הודיעה ריאל על ביטול המיזם הגרנדיוזי. הסיבה? "אי אספקת ערבויות וביטחונות לפרויקט ואי עמידה בתשלומים" מצד מארגני הפרויקט, לדברי המועדון.

מי שהיתה אמורה לשאת בסיכון הפיננסי של הפרויקט היא קרן ההשקעות RAK Marjan Island Football, שקמה בלוקסמבורג במיוחד לצורך הקמת אי הנופש המלאכותי של ריאל מדריד, שבמקור תוכנן להיפתח ב-2015.

ריאל, ששברה הקיץ שוב את שיא ההעברות של הכדורגל העולמי כשרכשה את גארת בייל תמורת כ-100 מיליון אירו, והמשיכה להיות בעונת 2012/13 ארגון הספורט המכניס בעולם, עם מחזור שיא של 520.9 מיליון אירו - הודיעה כי כעת תחפש "פרויקטים אחרים להשקיע בהם באיחוד האמירויות".