"וול סטריט כמעט ברמות שיא, אבל יש עוד מקום להשקעה"

נועם דויטש מאקסלנס נשואה מזהה הזדמנות להגדיל חשיפה לשוקי המניות, וסבור כי צמצום המרווחים באפיק הסולידי הסתיים

בימים אלה המעו"ף אמנם נמצא ברמת שיא של שנתיים, אך מתחילת השנה הוא עדיין רושם תשואת חסר מול ביצועים של שווקים רבים בעולם.

מנהל ההשקעות נועם דויטש, מבית ההשקעות אקסלנס נשואה, מייחס את הפער לכמה גורמים, ובהם רגולציה ונסיבות גיאופוליטיות, וסבור כי העת הנוכחית מגלמת "הזדמנות מעניינת להיכנס לשוק המניות המקומי".

עם זאת מדגיש דויטש כי "יש להבדיל בין סקטורים שונים, ולאבחן פרטנית מניות מתאימות". בסך הכול הוא מקצה לרכיב המנייתי 25% מהתיק.

במבט סקטוריאלי, באקסלנס סבורים כי סקטור הגז והנפט ראוי לתשומת לב בזכות העובדה שהוא "משלב חברות עם תזרים חזק ו'חלום' בעל סיכויים לא רעים להתממשות". בבית ההשקעות מציינים את מניית ישראמקו, שלראייתם היא בעלת אופי דפנסיבי יחסית. "בבעלות החברה נמצא מאגר 'תמר', שהחל לפני חודשים אחדים להזרים גז למשק הישראלי", אומר דויטש, "אנו רואים סבירות גבוהה להמשך תזרים נאה גם בשנים הבאות. מנגד, ולשם הזהירות, ראוי לציין את הסיכון הגבוה הגלום בסקטור זה, כפי שבא לידי ביטוי בשנים האחרונות".

צמד מניות נוספות שהוא מזכיר הן מבטח שמיר, שלגביה הוא מעריך כי הנפקה אפשרית של תנובה (שבה מחזיקה מבטח שמיר יחד עם קרן אייפקס) תציף ערך ותתמוך בהתחזקות המניה; ומניית ביטוח ישיר איי.די.אי, שהונפקה לאחרונה בבורסה.

שינוי בסביבת המאקרו המקומית

לגבי המצב בחו"ל דויטש סבור כי יש לתת עדיפות לשוק האמריקאי (60%), ואת היתרה להשקיע באירופה (30%) ובשווקים מתעוררים (10%).

לגבי ארה"ב סבור דויטש כי "למרות שמדדי המניות בוול סטריט מתחככים ברמות השיא, להערכתנו עדיין יש מקום להשקעה בסקטורים ספציפיים".

בין אלה הוא מזכיר את סקטור התעשייה והביוטכנולוגיה, ולבעלי אופי דפנסיבי מזכיר גם את התחום הפיננסי, ובפרט את חברות הביטוח.

לקראת הודעת הריבית האחרונה של בנק ישראל, באקסלנס סבורים כי אם לא ייווצרו תנאי מאקרו יוצאי דופן במיוחד הבנק לא ימשיך להוריד את הריבית בתקופה הקרובה, ומעריכים כי במהלך 2014 יש סיכוי שאף יחליט להעלות את שיעורה. "אין המדובר בשינוי טעמו של דובר הבנק המרכזי, כי אם בשינוי המסתמן בסביבת המאקרו המקומית", אומר דויטש, "החששות מפני האטה במשק מפנים מקומם בהדרגה לאופטימיות הולכת וגוברת, בדמותם של נתוני תוצר משופרים, צריכה גוברת ותוואי גירעון יורד".

לגבי החלק הסולידי בתיק אומר דויטש כי "להערכתנו יש מקום להטיה קלה לכיוון האג"ח הצמודות על פני האג"ח השקליות, ביחס של 55%-45%, בשל הערכתנו לפוטנציאל של אינפלציה מעט גבוהה יותר".

בתוך האפיק הממשלתי, הכולל 45% מהתיק, מעניק דויטש עדיפות לסדרות צמודות מדד קצרות (עד 3 שנים), בשל ציפיות האינפלציה הנמוכות יחסית. הוא מדגיש כי תיק השקעות זה דורש התאמה לפי הנתונים וצורכי הלקוח, ומקצה שליש מהאפיק השקלי לריבית משתנה: "בחודשים הקרובים השוק יחל לתמחר אפשרות של העלאת ריבית, ולכן כבר כעת, להערכתנו, ראוי להחזיק רכיב של ריבית משתנה בתיק", הוא אומר.

לגבי הרכיב הקונצרני, שלו מקצה דויטש 30% מהתיק, אומר דויטש כי "בשנה האחרונה היו ביקושים גדולים באפיק זה, כולל בגיוסים והנפקות של חברות רבות בשוק, אשר ניצלו את סביבת התשואות הנמוכה על מנת לגייס. כל אלו הספיקו אך בקושי להרוות את צימאונם הבלתי נדלה של גופים שונים בשוק ההון. תהליך זה הביא לצמצום דרמטי במרווחי האג"ח הקונצרניות ביחס לממשלתיות".

דויטש סבור כי "צמצום המרווחים הסתיים ברובו, גם אם עדיין יש אפשרות להמשך מומנטום מסוים מצד הביקוש ורווחי הון מוגבלים".

בהתאם, הוא מדגיש כי "בבואנו להחליט על החשיפה הראויה לאג"ח קונצרניות בתיק ההשקעות, עלינו לתת ביטוי מהותי למידת ה'לחיצות' שבו האפיק נתון. קרי, אם המרווח ביחס לאג"ח הממשלתיות אכן מגלם את היחס הכלכלי הראוי לאג"ח ספציפית, מבחינת הסיכון הגלום בה ביחס לסיכוי".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של נועם דויטש
 ההמלצות של נועם דויטש

תיק ההמלצות המומלץ
 תיק ההמלצות המומלץ