הדסה עין כרם: נשקפת סכנה לחיי הרב עובדיה יוסף

(עדכון) - הרב עובדיה יוסף עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים בירושלים, כשהוא מורדם ומונשם ■ "אני לא שווה כלום בלעדיו", אמרה בתו הבכורה של הרב, עדינה בר שלום

מצבו של הרב עובדיה יוסף מוסיף להיות קשה ובבית החולים הדסה עין כרם אומרים כי נשקפת סכנה לחייו. "כשיש כשל של מספר מערכות, ובייחוד כאשר מדובר באדם מבוגר, נשקפת סכנה לחיים", אמר אחר הצהריים פרופ' יעקב נפרסטק, המשנה למנכ"ל בית החולים. "אני לא שווה כלום בלעדיו", אמרה בתו הבכורה של הרב עדינה בר שלום לחדשות 2 והודתה על התפילות לשלום אביה.

"אני מרגישה שהמשפחה שלי ענקית, משפחת ישראל", סיפרה הבת, "אבא היה תמיד איש ציבור, הרב הראשי לישקרל וכאב כאבה של כל בת ואישה בישראל. ראיתי אותו דומע לא פעם על כאב של אדם".

בתו הבכורה של הרב יוסף סיפרה על אב חם, רגיש ואוהב למרות שלא הכל ראו בו את אותו צד. "הוא לא נולד למשפחה שלימדה אותו מה זה פוליטיקלי קורקט. אצל חלק הוא אדם אמיתי ומצטייר כאדם חם רגיש אוהב ואולי אנשים אחרים יגידו - הוא לא בדיוק כוס התה שלי".

המשנה למנכ"ל בית החולים הדסה עין כרם אמר לחדשות 2 כי הרב עובדיה יוסף "מקבל טיפול תרופתי לייצוב לחץ הדם ועל מנת לשפר את התפקוד של הכליות והלב". בבית החולים הדגישו כי בני משפחתו מקבלים עדכונים בלתי פוסקים על מצבו ושותפים להחלטות הרפואיות. פרופ' נפרסטק הדגיש כי בשלב זה לא מומלץ לנסות ולהעיר את הרב. "אם הוא יהיה בהכרה, הסבל שלו יהיה גדול הרבה יותר ואין צורך בזה. במצבו הנוכחי קל לו יותר לקבל את הטיפול לו הוא נדרש".

"הרב הוא אישיות ציבורית בעלת השפעה רבה, והציבור כולו מתעניין בו", התייחס פרופ' נפרסטק לדאגה הציבורית הנרחבת בנוגע למצבו. "המשימה העיקרית שלנו היא לתת לרופאים המטפלים להיות מנותקים מכל מה שמתרחש פה למטה ולעשות את מה שהם יודעים בצורה הטובה ביותר. ואת זה אנחנו עושים. אנחנו עושים את המקסימום ומקווים לטוב".

עולים לרגל למיטת הרב עובדיה

בשעה 22:00 תיערך עצרת תפילה ולימוד מרכזית בישיבת אור החיים בירושלים, בהשתתפות חברי מועצת חכמי התורה וכן בניו של הרב יוסף. "מועצת חכמי התורה קוראת לציבור לבוא הערב ולקרוע שערי שמים", נמסר.

בשעות הצהריים הגיעו בכירי ש"ס חברי הכנסת אלי ישי ואריאל אטיאס, לבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים כדי לשהות ליד מיטתו של הרב עובדיה יוסף. לבית החולים הגיעו גם רבנים וחסידים מפלגים חרדים שונים כדי לחזק את משפחתו ומקורביו של הרב, שנמצאים סביבו כל העת. מוקדם יותר הגיעו לבית החולים הבנים דוד יוסף והרב הראשי לישראל יצחק יוסף, שאליהם הצטרף יו"ר ש"ס אריה דרעי ורבה של העיר תל אביב-יפו, ישראל מאיר לאו.

כ-1,200 מתפללים נכנסו הלילה לקבר יוסף הצדיק בשכם לרגל חג הסוכות וקראו תהילים לרפואת הרב יוסף. גורמים בבית החולים הדסה מציינים כי מצבו של הרב יציב, אך רגיש מאוד בשל הסיבוכים השונים שמהם הוא סובל. לאחר הערכת מצב שקיימו רופאיו, התברר כי מצבו של הרב יוסף מוסיף להיות קשה - ואף החמיר. זאת, למרות ההערכות שפורסמו במהלך הלילה שלפיהן מצבו הוטב. הרב מאושפז כשהוא מורדם ומונשם.