הסטארט-אפ הישראלי Similarweb מגייס 3.5 מיליון דולר

החברה, המפתחת כלי לניטור וניתוח טראפיק לאתרי אינטרנט, משיקה במקביל כלי פרימיום מתקדם ■ המנכ"ל אור עופר: "הכלי מראה את אסטרטגיית השיווק של כל אתר - כמו לשחק פוקר ולראות את הקלפים של כל השחקנים"

חברת הסטארט-אפ הישראלית Similarweb, שמפתחת כלי למדידה וניטור של אתרי אינטרנט בעולם, מגייסת 3.5 מיליון דולר. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים - יוסי ורדי, משה ליכטמן, נפתלי השקעות של משפחת רקאנטי וקרן הון דוקור מקבוצת ון ליר לצד לורד דיוויד אליאנס. עד כה גייסה החברה 7 מיליון דולר.

החברה הוקמה כבר ב-2009 על-ידי אור עופר וניר כהן, אך לפני כשנתיים שינתה כיוון מתוספים להורדה לפעילותה כיום - ניטור וניתוח של תנועת הגולשים והטראפיק באינטרנט. האנליזה המסובכת מאחורי הטכנולוגיה של החברה מספקת תשובות די פשוטות ביותר בצורה ויזואלית וידידותית מאוד. כך, ניתן לראות מאילו מדינות מגיעים גולשים לאתר מסוים, אילו אתרים מפנים לאתר הנבדק ולאילו אתרים הוא מפנה, אילו מילות חיפוש מביאות את הגולש לאתר ואילו רשתות חברתיות מובילות בהפנייה לאתר.

הכניסה של Similarweb לתחום ניטור הטראפיק באינטרנט שמה אותה ראש בראש מול אתר ותיק יותר בתחום - Alexa - שנחשב במשך שנים לאורים ותומים של עולם המדידה באינטרנט על אף אין סוף ביקורות על אמינות הנתונים שהוא מספק. אך ב-Similarweb טוענים כי לא רק שהמוצר שלהם ידידותי יותר ואמין יותר, הוא גם נשען על פאנל גולשים רחב הרבה יותר.

סבב הגיוס שהושלם זה עתה ישמש את החברה להתרחבות גלובלית, מסביר עופר. "פתחנו משרד בלונדון ומשם אנחנו רוצים להרחיב את הפעילות שלנו באירופה". במקביל, התרחבה החברה מ-15 עובדים לפני כשנה וחצי ל-40 כיום, כשבמקביל מגייסים שם עובדים חדשים, בעיקר בתחום הביג דאטה שיסייעו להמשיך במלאכת הניתוח של מעל ל-1.4 מיליארד דפים ביום.

במקביל להשלמת הגיוס, בתקופה האחרונה השיקה החברה את כלי הפרימיום שלה, Similarweb PRO, שלא רק מהווה את המודל הכלכלי של החברה כמנוי שנמכר בתשלום לחברות, ארגונים או בודדים אלא גם מספק שורה של תובנות משמעותיות לניטור הטראפיק.
"דרך הכלי הזה אתה יכול לראות את אסטרטגיית השיווק של כל חברה או אתר, למשל אם אתה רוצה להיכנס לשוק חדש או לעקוב אחר פעילות המתחרים שלך", מסביר עופר. "זה כמו לשחק פוקר ולראות את הקלפים של כל השחקנים האחרים".