לקראת המונדיאל והאולימפיאדה: סוכנויות הפרסום נוהרות לברזיל

סוכנויות הפרסום הבינלאומיות מבינות את פוטנציאל ההכנסות ומתחילות לייצר נוכחות בברזיל לקראת אירועי הספורט הגדולים

למרות ההאטה הכלכלית והמחאה נגד אירוח אירועי ספורט, סוכנויות הפרסום ממשיכות להגדיל חשיפה לברזיל, בציפייה לבוננזה השיווקית שאמורה להגיע לאחר משחקי המונדיאל בשנה הבאה, ואירוח המשחקים האולימפיים ב-2016.

כך, למשל, סוכנות הפרסום Dentsu 360i תיפתח השבוע סניף בסאו פאולו, העיר הגדולה ביותר בברזיל, וזאת לאחר דפוס הפעולה המסורתי של חבירה לשותפה דיגיטלית מקומית. המהלך נועד ליצור פלטפורמה שתאפשר טיפול בלקוחות הבינלאומיים של הסוכנות.

Dentsu 360i תעבוד בברזיל יחד עם Lov, שאותה רכשה במלואה אשתקד. מנהל התפעול של Lov, אנדרה פרנקה, צפוי לנהל את השלוחה הקטנה בסאו פאולו.

"תחילה אנחנו מזהים שוק, מדברים עם הלקוחות שלנו ולאחר מכן מחפשים שותף מקומי ומתחילים לעבוד יחד על מספר משימות עד להשקה", אומר בריאן וינר, יו"ר ומנכ"ל 360i. "יש לנו ביקוש רב מלקוחות קיימים שיהיו מעורבים במשחקי המונדיאל והאולימפיאדה".

משווקים הכבולים להתחייבויות של חוזי פרסום רב-שנתיים ממשיכים בתוכניותיהם ביחס לשני אירועי הספורט הגדולים, אם כי קיימת אי-ודאות מסוימת לגבי ההתפתחויות בהמשך, נוכח המחאות החברתיות בברזיל במהלך משחקי גביע הקונפדרציה, שהיוו מעין קדימון "על יבש" למשחקי גביע העולם.

במילים אחרות, החשש הוא שהמחאות יחזרו על עצמן ביתר שאת גם במונדיאל. "בפירוש מדובר הימור, אולם אני מעריך כי משווקים רבים נכנסים לעניין בכל הכוח", אומר וינר.

הסוכנות החלה את ההתרחבות הבינלאומית שלה מוקדם יותר השנה בלונדון ובטורנטו. בברזיל הסוכנות עובדת עם הלקוח שלה Mondelez על מיזם של פיתוח קהילת פייסבוק באמריקה הלטינית, עבור מותג הקרקרים Club Social.

פובליסיס כבר שם

גם סוכנויות אחרות ממשיכות להגדיל חשיפה לברזיל. בחודש שעבר הייתה זו קבוצת פובליסיס, שרכשה את השליטה ב-Espalhe, שהיא סוכנות שיווק ומדיה דיגיטלית, שמייסדיה, גוסטבו פורטס, קלבר מרטינז ורוברטה פאיקסאו, נבחרו לרשימת 50 היצירתיים של מגזין "AdAge" בשנה שעברה. השלושה יישארו אחראים על צוות הניהול, כאשר Espalhe תחבור לפובליסיס לקבוצה משותפת שתיקרא MSL Espalhe.

אף שלרוב סוכנויות הפרסום הבינלאומיות כבר יש נוכחות בברזיל, עדיין יש כמה שחקנים שהופיעו באיחור. לאחר שסוכנות הדיגיטל הבינלאומית "פרופרו" רכשה את השליטה ב-Vox Collective האמריקאית בשנה שעברה, הנשיא ההיספני של החברה, רוברטו ראמוס, הפך למנהל המיזמים של "פרופרו" באמריקה הלטינית, לרבות החשיפה הטרייה לברזיל.

"במה שנוגע לברזיל, היעד שלנו הוא להציג שם נוכחות עד הרבעון השני של 2014", אמר ראמוס. "יש לנו עניין במספר אופציות, לרבות שותפות עם סוכנות עצמאית גדולה. בינתיים המיקוד שלנו בברזיל הוא בייצוג של לקוחות ברזילאיים מחוץ לארה"ב".

ויש גם הגירה הפוכה, למשל במקרה של הסוכנות הדיגיטלית Fbiz, שמוקדם יותר השנה שלחה את השותף מרסלו קסטלו למיאמי ובאחרונה פתחה סניף בסן פרנסיסקו. ממיאמי קסטלו יוכל לנצל את היתרון של ההובלה הברזילאית בשיווק דיגיטלי וסלולרי כדי לעבוד עם לקוחות ברחבי אמריקה הלטינית. Fbiz מקווה לנצל את השלוחה בפלורידה כדי לעבוד עם השוק ההיספני בארה"ב.