מנכ"ל יבואנית LG: "שירות אמין במפעילות הסלולר בישראל"

מנכ"ל רונלייט, גיא דה פיצ'וטו, רוצה להיות מספר 3 בארץ בסמארטפונים: "בשביל להצליח בעולם הסלולר צריך מוצרים טובים - ול-LG יש כאלה" ■ בשבוע הבא הוא ישיק את סמארטפון הדגל החדש של LG בישראל - G2 ב-3,200 שקל

צרכני הסלולר בישראל המגיעים לחנויות הסמארטפונים, מתלבטים בדרך כלל בין מכשירים של סמסונג או אפל. חברת LG הדרום קוריאנית רוצה מאוד שהלקוח יעדיף את המוצר שלה. בימים אלו LG מתכוננת לקראת השקת מכשיר הדגל שלה - G2. מדובר באחת ההשקות החשובות של החברה ומבחינתה מדובר בסמארטפון שייתן תחרות רצינית למכשירים השולטים בשוק.

אז מה מיוחד ב-G2? קודם כל העיצוב. ה-G2 מגיע עם מסך מגע בגודל 5.2 אינץ' באיכות Full HD, שמספק צבעים חיים וחדים. בנוסף, LG הוסיפה למכשיר רעיון חדש - כפתור הממוקם בגב שלו, כאשר התפיסה שלה, שהמשתמש גם ככה ממקם את האצבע בזמן שיחה מאחורי המכשיר והוא לא צריך להזיז את היד בשביל לחפש את כפתור השליטה בעוצמת הקול. הכפתורים האחוריים, שהם היחידים המותקנים בדגם הזה, מאפשרים הפעלת וסגירת המכשיר וגם ביצוע זום בזמן צילום. בכדי להעיר את המסך בזמן המתנה, מקישים פעמיים עם האצבע על המסך והטלפון חוזר לפעול. מכירה מוקדמת של ה-G2 אפשרית מאתר החברה בארץ בעלות של 3,200 שקל.

"ה-G2 הוא מוצר חדשני", אומר גיא דה פיצ'וטו, מנכ"ל רונלייט, בראיון ל"גלובס". "הפעם LG הצליחה לייצר מוצר שהוא ממש מצטיין ביחס למה שקורה היום בשוק. זה לא מוצר כמו סמארטפונים אחרים. החדשנות היא במקש האחורי, למוצר אין כפתורים בכלל בצדדים שלו. יש לו את רכיבי המעבד הכי חזקים בשוק, המצלמה 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה ויש לו סוללה שמחזיקה ליותר מיום עבודה".

דה פיצ'וטו מאוד מאמין בסמארטפון החדש שיתחיל להימכר ברשתות האלקטרוניקה ואצל חלק ממפעילות הסלולר כבר ביום שני הבא 30 בספטמבר. "יש לי יסוד להאמין שבעזרת החדשנות, הרוח הגבית של LG וגם בכך שנשיק אותו בפעם הראשונה אצל סלקום, אורנג' ופלאפון, המוצר הזה יצליח".

LG מתכננת להשיק בארץ גם הטאבלט הראשון שלה לאחר תקופה ארוכה של שקט בתחום הזה. ה-G Pad המגיע עם מסך בגודל 8.3 אינץ' יגיע לארץ בסוף אוקטובר לצד השקתו בעולם. דה פיצ'וטו נשמע בטוח בטאבלט וביכולת שלו להתחרות באייפד של אפל. "שוק הטאבלטים כבר לא נשלט בעולם רק על-ידי אפל וזה די דומה בארץ".

בדומה לסמסונג או סוני מובייל המציעות את הסמארטפונים שלהם עם 24 חודשים אחריות, גם LG מצטרפת למהלך הצרכני החשוב הזה עם ה-G2 ודגמים נוספים. בנוסף, הסמארטפונים של החברה יגיעו עם יכולת בשם FOTA, המאפשרת לקבל עדכוני גרסה ישירות מהרשת למכשירים. "אני חושב שנושא האחריות, ה-FOTA, ממשק בעברית ובטחון שהמכשיר יעבוד אצל המפעילה הסלולרית של הלקוח, הם דברים שהצרכן יבין שהם חשובים ולא יהיה להם מענה בייבוא המקביל".

ייצור בתוך הבית

שנים רבות LG ניסתה את מזלה בתחום הסלולר בישראל, אבל ההצלחה שלה הייתה מאוד מוגבלת. נציגות LG בארץ החליפה לפני כחצי שנה את הייבואנית ברימאג ברונלייט בעקבות סכסוכים פנימיים בין השניים. "רכשנו את הפעילות של LG מברימאג באפריל 2013", אומר דה פיצ'וטו. "ישבנו וחשבנו כמו לפני כל רכישה, אם נכון לעשות את ההשקעה הזו. הסיבה העיקרית שהחלטנו כן ללכת עליה, זה כי האמנו ב-LG, במיוחד לאור ההתפתחות בשוק הסמארטפונים.

"אנחנו רואים שלמי שיש את יכולת הייצור, יש לו יתרון. למשל, LG מייצרת את המסכים שלה. לאיכויות המסך יש תפקיד חשוב באיכות של המוצר היום. זה נותן ל-LG יתרון תחרותי. בסקרים שעשינו ברונלייט גילינו שהמרכיב החשוב ביותר לצרכן הישראלי הוא איכות וגודל המסך בטלפון סלולרי, לצד מעבד וסוללה וחזקה. במסכים אנחנו רגועים כי ל-LG יש יתרון והם מספיק גדולים בשביל לרכוש מעבדים מהיצרן. מלבד זה, ל-LG יש חטיבה לייצור סוללות".

- למה אתה חושב של-LG יש עכשיו סיכוי להוות תחרות מול אפל וסמסונג?

"אני חושב שבשביל להצליח בעולם הסלולר, קודם כל צריך מוצרים טובים, צריך מגוון, צריך מוצרים חדשניים, צריך רוח גבית מהיצרן וגם צריך מחירים הוגנים. יש סיכויים לא רעים ש-LG תצליח הפעם, כי יש לה את כל הדברים האלו. LG משתמשים בניסיון שלנו בהפצת מוצרים דיגיטליים, בעיקר בעבודה מול מפעילות הסלולר ועבודה מול השוק הפתוח, במטרה לגרום לזה להצליח".

- עד כמה LG תומכים בפעילות שלכם בארץ?

"המון. ל-LG יש משרד מקומי בישראל שעובד ימים ולילות שהקטגוריה של המובייל תצליח בארץ. יש פה חברה קוראינים שנותנים לנו רוח גבית. לראייה, המשרד המקומי דאג שאת ה-G2 נשיק ביחד עם רוב המדינות החשובות באירופה. להערכתי זה לא היה קורה אם מישהו לא היה תומך בנו. הטיימינג מאוד קריטי כי איחור בחודש וחצי פוגע ברלוונטיות".

דה פיצ'וטו מספר שהמשרד המקומי של LG בודק את הגרסאות של הסמארטפונים שמגיעים לארץ ומעביר דיווחים על תיקונים הדרושים להם. "יש לנו קשר הדוק עם חטיבת המובייל של LG בקוריאה. הם הבינו שהשוק הישראלי אומנם לא ענק במימדים, אבל המאפיינים שלו הם צריכה של מוצרים מתקדמים. לכן ב-LG הסכימו לתת עדיפות לשוק הישראלי לעומת שווקים יותר גדולים. השוק הישראלי נחשב לשוק מועדף אצל הקוריאנים".

שאיפה למקום 3

- במשך שנים LG ישראל מיקדה את פעילות המכירה שלה בתחום הסמארטפונים רק דרך המפעילות הסלולריות ולא הייתה מעוניינת להשיק דגמים שהמפעילות לא רוצות. מה גרם לה לשנות את דעתה?

"אנחנו נכנסו לתוך מציאות אחרי שהשוק עבר רפורמה והשוק הפתוח נפתח. אנחנו עדיין שומרים על העדפה לעבודה מול המפעילות הסלולריות. הסיבה לכך, היא שאנחנו שנים רבות מכירים את העבודה מול המפעילות. אנחנו חושבים שבשביל לבנות מותג בצורה נכונה, צריך לעבוד בצורה טובה מול המפעילות הישראליות. הן יודעות לתת שירות אמין ויש להן המון נקודות מכירה בפריסה ארצית. אנחנו גם עובדים מול השוק הפתוח עם סמארטפונים שהמפעילות בוחרות לא להשיק אצלן".

דה פיצ'וטו לא מוכן לחשוף נתוני מכירה או את המיקום של LG ביחס ליצרניות המתחרות בשוק המקומי. "השאיפה שלנו היא לעקוב אחר המגמות של LG בעולם, שם היא מדורגת בקטגוריית הסמארטפונים במקום השלישי". דה פיצ'וטו אומר שקצב המכירות של החברה גדל בצורה משמעותית בשנה האחרונה, כאשר הם הגדילו את היצע הסמארטפונים על המדף מ-4 דגמים ל-10 מכשירים.

דה פיצ'וטו (41) נשוי עם 3 ילדים, הוא גר בנופית ליד טבעון והוא נוסע כל יום לעבודה (הלוך וחזור) 250 ק"מ. "אני מבלה למעלה משלוש שעות ביום על הכביש וזה בגלל שאני אוהב את העבודה". דה פיצ'וטו נמצא ברונלייט 7.5 שנים והוא מספר שבזמן הזה מספר הקילומטרים שהוא נסע לעבודה שווה ערך להקפה של 11 פעמים של כדור הארץ.

"התחלתי לעבוד ברונלייט כבר שגרתי בנופית. לפני זה הייתי מנהל רכש בשטראוס ומנהל רכש בתחום הציוד קצה בסלקום. התחום של הסלולר תמיד קסם לי. הבנתי אחרי שטראוס שאני מתגעגע לעולם הסלולר. גם אם זה כרוך בכך שאני צריך לנסוע הרבה, הייתי מוכן לשלם. בנופית יש לי איכות חיים של ישוב קהילתי ומקום טוב לגדל את הילדים בו", אמר.