גולדמן זאקס: הפד יכריז על ג'נט ילן כנגידה בשבוע הבא

האנליסט הראשי של גולדמן זאקס, יאן האציוס: "הבית הלבן הכין את הקרקע מבחינה פוליטית בסנאט למינוי הסופי שלה כדי להמנע מכל אפשרות של הפתעות שליליות לאחר הכרזת המינוי"

הפדרל ריזרב יכריז על ג'נט ילן כנגידה החדשה כבר בשבוע הבא במקומו של בן ברננקי אשר יפרוש בינואר הקרוב, כך מעריך האנליסט הראשי של גולדמן זאקס, יאן האציוס.

"אין הרבה ספק שהסגנית של ברננקי תקבל את המינוי", נאמר במסמך של בנק ההשקעות. "הבית הלבן שלח סימנים בתקשורת בשבוע שעבר על כך שילן נשקלת ברצינות, והוא הכין את הקרקע מבחינה פוליטית בסנאט למינוי הסופי שלה כדי להמנע מכל אפשרות של הפתעות שליליות לאחר הכרזת המינוי".

בנוסף מציין האציוס כי "לוח הזמנים עמוס עם ארועים פוליטיים נוספים ואם ההכרזה לא תעשה בשבוע הבא, היא עלולה להדחות עד אמצע אוקטובר".

נראה כי לאחר פרישתו של לארי סאמרס מהמרוץ לראשות הפד, הלכה ונסללה הדרך למינוי ג'נט ילן או דונלד קוהן לתפקיד. ילן מכהנת היום כסגן יו"ר הפד וקוהן כיהן בתפקיד זה לפניה. שניהם נחשבים למועמדים שימשיכו את מדיניותו של ברננקי, קרי החלת ריבית נמוכה ותוכניות תמרוץ כדי להאיץ את הצמיחה במשק. ילן כאמור, היא המועמדת המובילה לתפקיד.