גוליבר אמרה ללקוח שאין מקום במלון; למחרת הדיל פורסם

סוכנות הנסיעות גוליבר בתגובה: "הופעה של החבילה באתר במועד מאוחר יותר היא בשליטת ובאחריות הספק. גוליבר פעלה בהתאם לכללים המקובלים"

התסריט הבא ודאי מוכר לנופשים רבים: מצאתם דיל באינטרנט, הזמנתם והתחלתם לתכנן את החופשה. ואז מגיע טלפון המבשר כי הדיל לא תקף - אין אישור על המלון, אין מקומות על הטיסה ועוד. במעמד זה לרוב יציעו נציגי המכירות דיל אחר - מלון חלופי (שעשוי להיות בדרגת תיירות נמוכה יותר, או במיקום פחות אטרקטיבי), טיסה במועד אחר או דיל שונה לחלוטין.

סיפור כזה קרה לאחרונה לצ', שביצע הזמנה של נופש ביוון דרך אתר גוליבר. חצי שעה לאחר שמסר את פרטי האשראי שלו, קיבל הודעה כי אין אישור למלון. למזלו, ההודעה הגיעה בטווח זמן מהיר ואיפשרה לו - למרות האכזבה - לבטל את העסקה ולחפש דיל אחר.

אבל למחרת היום, מספר צ', אותו דיל ממש הופיע שוב באתר גוליבר.

הנציגה הטלפונית הסבירה כי למרות שהדיל מופיע, המלון לא תקף; וכי מי שינסה להזמין יקבל הודעה טלפונית על כך. צ' לא קיבל תשובה ברורה לשאלה מדוע המלון מופיע שוב באתר. הוא כן קיבל הצעה למלון חלופי, כפי שניתן לשמוע בשיחה המוקלטת.

המקרה הזה מעלה תהייה על יעילות המערכות המקוונות של אתרי סוכני הנסיעות - האם אין אפשרות ממשית לבצע את כל התהליך באינטרנט? תלוי מתי. כאשר לצד פרטי המלון או הטיסה מופיע הכיתוב "באישור מיידי", אפשר להיות בטוחים כי המלאי קיים. בכל מקרה אחר, עד שלא תראו את עצמכם על הטיסה ובבית-המלון - הכול כנראה יכול להשתנות.

מגוליבר נמסר בתגובה: "הלקוח הזמין מוצר שאינו באישור מיידי והיה מודע לכך. בכל שלב הוא עודכן כי ההזמנה ממתינה לאישור הספק. עם קבלת הודעה מהספק כי אין אישור למלון, כעבור חצי שעה בלבד, הלקוח עודכן, ולבקשתו ההזמנה בוטלה.

"חברת גוליבר, כמו כל חברות התיירות, מחוברת למערכות הפצה אונליין. לכן הורדת החבילה מהאתר אינה בשליטתה. גוליבר ביקשה להוריד חבילה זו, ובאותו היום בשעה 19:26 החבילה הורדה. הופעה של החבילה במועד מאוחר יותר היא בשליטת ובאחריות הספק. גוליבר פעלה ותמשיך לפעול בהתאם לכללים המקובלים".