משכנות האומה: קבוצת רכישה מממשת חלק מהמגרש

את יתר הדירות בפרויקט תשווק חברת ב. יאיר, בעלת הקרקע, לאחר שקבוצת הרכישה הצליחה לשווק בתוך שנה 75% בלבד מסך הדירות המתוכננות

בחודש אוקטובר 2012 חתמה חברת ב. יאיר, היזמית של פרויקט משכנות האומה במתחם משרד החוץ בירושלים, על הסכם המעניק לקבוצת רכישה אופציה לרכישת המגרש האחרון בפרויקט תמורת 118 מיליון שקל. על-פי ההסכם קבוצת הרכישה שמארגנות החברות "כנען" ו"גל א.מ.ל.ד", היתה אמורה להתארגן ולרכוש עד ה-15 ביוני 2013 את המגרש האחרון בפרויקט משכנות האומה, שברובו מאוכלס, המיועד להקמת 125 דירות בתוך 118 מיליון שקל.

בחודש יוני האחרון האריכה חברת ב. יאיר את האופציה לקבוצת הרכישה, על מנת שזו תמשיך ותגבש רוכשים לדירות שנותרו בפרויקט, כאשר לאחרונה דיווחה חברת ב. יאיר כי החליטה להאריך לקבוצת הרכישה את האופציה לתקופה נוספת שתסתיים בעוד כשבוע ב-3 באוקטובר, תוך שינוי חלק מתנאי האופציה הכוללים הפחתת כמות הדירות, כך שקבוצת הרכישה תרכוש לבסוף קרקע ל-95 דירות תמורת 85.8 מיליון שקל. בסך הכל תשווק קבוצת הרכישה 9200 מ"ר בפרויקט, במקום 12,585 מ"ר שניתנו לה לשיווק באופציה המקורית.

סמנכ"ל השיווק של חברת ב. יאיר נדב ליסובסקי הסביר כי "כדי לזרז את ההליכים, החלטנו לשווק את יתר הדירות בעצמנו, והדבר משרת את טובת כל הגורמים, גם את מארגני קבוצת הרכישה וגם את רוכשי הדירות". לגבי העובדה שבשנת 2009 הצליחו מספר קבוצות רכישה לממש אופציות שנתנה להן ב.יאיר במתחם, הסביר ליסובסקי כי גם במקרים אלה, ב. יאיר נדרשה "לסייע" לקבוצות בשיווק הדירות, ולמכור חלק מהן בעצמה. "יש גם לזכור שהיום רמת אי הוודאות הרבה יורת נמוכה כי הפרויקט נמצא כבר בבנייה, בניגוד לקבוצות הרכישה בשנת 2009 ששיווקו דירות שטרם נבנו בפרויקט".

מארגני קבוצת הרכישה החברות גל א.מ.ל.ד וקבוצת כנען מסרו בתגובה כי "החברות רואות במימוש האופציה עתה, לאחר מכירת 95 יח"ד בתוך 9 חודשים בלבד, הצלחה וקצב מכירות שהוא הרבה מעל לממוצע בשוק, זאת כאשר על פי ההסכם עם ב.יאיר בשלושת החודשים הראשונים נאסר על הקבוצות לפרסם את הפרויקט. מדובר בקבוצת הרכישה בעלת היקף היחידות הגדול ביותר שב.יאיר חתמה עמה הסכם במתחם. קבוצות רכישה ששיווקו דירות בעבר בפרויקט, היו בהיקף יחידות דיור נמוך בהרבה, וגם בקבוצת רכישה מסוימת שמספר היחידות בה היה קרוב להסכם זה, שיווקה ב. יאיר 14 דירות, מלבד 74 הדירות ששיווקה הקבוצה. ההחלטה על מימוש האופציה כעת התקבלה במשותף ולא באופן חד צדדי. ישנה החלטת וועדה המאשרת את הבקשה להיתר בניה , אשר צפוי להתקבל בתוך כשלושה חודשים, אז תחל בניית הפרויקט".