טורקיה: ישראל לא מילאה את כל התנאים לשיקום היחסים

במסיבת עיתונאים שכינס בשולי ועידת האו"ם בניו יורק אומר שר החוץ הטורקי כי חלה התקדמות בשיקום היחסים בין ישראל לטורקיה, אך על ישראל למלא את כל התחייבויותיה - תשלום הפיצויים והסרת הסגר על עזה

שר החוץ הטורקי אחמט דבוטולו אומר היום (ה') כי חלה "התקדמות מסוימת" בשיקום היחסים בין ישראל לארצו, אך טוען כי ישראל לא מילאה באופן מלא את התנאים שנקבעו על מנת לשים סוף לסכסוך בין המדינות.

את הדברים אמר דבוטולו במסיבת עיתונאים שכינס בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, שם הבהיר כי קיימים שלושה תנאים עיקריים לנרמול היחסים - שעד כה ישראל מילאה רק אחד מהם. "ישראל מילאה את הבקשה להתנצלות על אירועי המשט", אמר השר הטורקי.

לדבריו, בתנאי השני - חלוקת פיצויים למשפחות הרוגי משט המרמרה, "חלה התקדמות, אנחנו מקווים שהנושא ייפתר". דבוטולו הדגיש כי התנאי השלישי והאחרון לסיום הסאגה הארוכה הוא הקלה על ההגבלות הישראליות על הפלסטינים. "אנחנו מקווים שכל שלושת התנאים ימולאו ושלב הנורמליזציה יוכל להמשיך קדימה", אמר השר.

כזכור, מערכת היחסים בין המדינות הידרדרה בעקבות משט המרמרה בשנת 2010, שבו נהרגו 9 אזרחים במהלך השתלטות צה"ל על הספינה. בחודש מארס האחרון, בתום ביקורו של הנשיא אובמה בישראל, שוחחו לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקבילו הטורקי ארדואן. מאז נפגשו משלחות ישראליות וטורקיות מספר פעמים במטרה לשים קץ למחלוקות בין המדינות.