בדרך לשיתוק? הרפובליקאים אישרו דחיית חוק הבריאות

מנהיג הרוב בקונגרס: "הבית שוב העביר הצעה שמשקפת את רצון העם האמריקאי כדי להמשיך את מימון הממשלה ולעצור את חוק הבריאות של הנשיא"

הסיכוי ל"שיתוק" בכלכלת ארה"ב עלה היום (א') לאחר שהרפובליקאים אישרו הצעת חוק לפיה חוק הבריאות של הנשיא ברק אובמה (Obamacare) יידחה בשנה בתמורה להמשך מימון הממשל הפדרלי.

כזכור כלכלת ארה"ב עומדת בפני איום של שיתוק (shutdown) על רקע הגעה לתקרת הגירעון בקרוב, תקרה העומדת על 16.8 טריליון דולר. שר האוצר של ארה"ב ג'ק לו אמר בשבוע שעבר כי עד אמצע אוקטובר יהיו ברשות הממשלה פחות מ-50 מיליארד דולר בלבד לצורך המשך התפקוד השוטף.

הצעת החוק האמורה עברה בקונגרס ברוב של 231 תומכים מול 192 מתנגדים, חרף איום מצד אובמה שאמר כי יטיל וטו על החלטה לדחות את חוק הבריאות שלו. הרפובליקאים מתנגדים ידועים לחוק הבריאות שמיטיב עם אוכלוסיות חלשות כמו אפרו-אמריקאים והיספנים, קהל תומך של אובמה.

"הבית שוב העביר הצעה שמשקפת את רצון העם האמריקאי כדי להמשיך את מימון הממשלה ולעצור את חוק הבריאות של הנשיא", מסר ג'ון ביינר, מנהיג הרוב בקונגרס. "עכשיו הכל בידי הסנאט שצריך להעביר את הצעת החוק כדי למנוע שיתוק. בואו נגמור עם זה".

במקביל להצעת החוק שאושרה, הרפובליקאים דאגו להעביר גם הצעת חוק לפיה תשלום המשכורות לחיילים יימשך גם אם הממשלה תיכנס לשיתוק.