סוכות מסורתי

תבנית ירידות השערים בבורסה בת"א נשברה בסוכות - זה נחמד עבור מי שמייחל לעליות אבל עדין אין כאן סיבה למסיבה

המסורת לפיה חג הסוכות מיטיב עם הבורסה המקומית נשמרה גם השנה. לא היו יותר מדי ימי מסחר אבל בסך הכל, תבנית ירידות השערים נשברה או לפחות הושעתה. זה נחמד עבור מי שמייחל לעליות אבל עדין אין כאן סיבה למסיבה. יש לבחון את המדד באזור שבין 1,243 ל-1,267. מהלך מעל 1,267 יחשב סימן חיובי משמעותי. ניתן יהיה לצפות אז לגל עולה נחמד ומתגמל. מהלך מתחת -1,243 יחשב סימן שלילי. למעשה, רמת ה-1,243 (עד 1,240) היא רמת התמיכה-מבחן מעליה יבחן עכשיו הסיכוי להתפתחות מגמת עליה של תל אביב 25. בסך הכל, אפשר לנסות לרכב על ניצני העליה האלו, כלומר לנסות פוזיציות רכש. זאת במקביל לבדיקה של התמיכה באזור 1,243-1,240.

בוול סטריט התחילו השבועיים האחרונים בעליות יפות שאחריהן תיקון למטה. אין צורך להתרגש יותר מדי מהירידות. הן נובעות מהגעתו של ה-S&P500 לקו מגמה עולה ומתיקון הנובע מבלימה זו. קו מגמה עולה הוא הקו המחבר בין נקודות השיא האחרונות. קו מגמה זה גם מרמז על פוטנציאל העליה שטמון עבור ה-S&P500 אם וכאשר (ויש סיכוי גבוה ל"כאשר") יפרץ כלפי מעלה. נתייחס לכך כשיהיה רלבנטי.

סיום התיקון כלפי מטה יכול להיות כבר עם התמיכה ב-1,689 או ב-1,666. סה"כ, צריך לזכור שוול סטריט במגמת עליה ארוכת טווח. עדיין יש זמן להרוויח מממנה כסף.

מדד הדאו המחודש נשאר עדיין חלש בהשוואה לנאסד"ק ול-S&P500 אבל נמצא בנקודה מעניינת לשבוע הקרוב. מדובר בתמיכה באזור ה-15,230. מכאן הוא אמור לעלות וגם במקרה הזה, יהיה מדובר בעוד אישור למגמת העליה.

התפוח נופל רחוק מהעץ

וכאמור כאן בטורים האחרונים, מדד הנאסד"ק הוא הבא להגיע לשיא הקודם. המרחק משם הוא יותר מנטאלי מאשר טכני. טכנית המהלך מעל 3,535 סימן את הכניסה לישורת הריצה לשיא וזה אמור להיות רק עניין של זמן ולא מדובר על שנים. למשל זינוק מסורתי בחודשים נובמבר-ינואר לכיוון 4,200 נניח ומשם עליות בהמשך.

מי שלא כל כך משתתפת בחגיגה זו אפל (AAPL). ניכר לחץ של מוכרים על המניה, יש לה התנגדות חזקה באזור ה-515 וכרגע נראה שאין צורך להתנפל עליה בקניות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.