השיחה: רנדי צוקרברג בארץ הקודש

מה עשתה אחותו של מייסד פייסבוק במצפה רמון? ■ מה חגגו הפעם בחצר של ישראל מקוב בכרמי יוסף? ■ ומי השתתף בבכורה לסרטו החדש של עמוס גיתאי?

תכונה רבה נרשמה בשישי האחרון במלון "בראשית" בעיר מצפה רמון. השמועות דיברו על כך שמייסד פייסבוק, היהודי-אמריקאי מארק צוקרברג, מגיע לעיירה הדרומית לנופש פרטי.

לבסוף התברר שצוקרברג אכן היה בארץ הקודש, אלא שלא מארק צוקרברג עצמו, אלא אחותו המפורסמת מעט פחות - רנדי צוקרברג, שגם היא חלק מאימפריית פייסבוק. צוקרברג, האחות הבוגרת של מארק, שכיהנה בעבר כמנהלת תחום השיווק הצרכני בפייסבוק, התייצבה במלון הדרומי במסגרת קבוצה של כ-30 מנהלים בכירים ובעלי חברות היי-טק מעמק הסיליקון בארה"ב.

אורח בכיר נוסף שהגיע ארצה עם המשלחת והגיע למצפה רמון במסוק, הוא מארק פינקוס, מייסד חברת זינגה.

מארק פינקוס, ביקור במלון
 מארק פינקוס, ביקור במלון

מארק פינקוס

חברי המשלחת האמריקאית פספסו במספר ימים אורחים מפורסמים אחרים במלון בראשית - ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אשר הדרימו והגיעו להתארח במלון היוקרה במסגרת חופשה בת שני לילות.

איתן לבנשטיין, דובר רשת ישרוטל, הבעלים של מלון "בראשית", מסר בתגובה כי מדיניות החברה היא שלא לדווח או לאשר לתקשורת פרטים בנוגע למתארחים במלונות ישרוטל. ואולם הבוקר, בעת שעשתה צ'ק אאוט מהמלון, הצטלמה צוקרברג למזכרת עם מנכ"לית המלון, סיגי לבנקופף.

מקוב, פרנקל, המבורגר וזהר בדשא

תיאטרון גשר ציין אמש (שבת) פתיחת עונת הצגות חדשה באירוע חגיגי, אשר נערך בביתו של יו"ר אגודת הידידים של התיאטרון, ישראל מקוב, במושב כרמי יוסף. מלבד בעל הבית התייצבו על תקן מקבלי הפנים יו"ר תיאטרון גשר, עו"ד אלי זהר; מנכ"לית התיאטרון, לנה קריינדלין; ומנהלת אגודת הידידים, רותי היילפרן.


רותי עופר ופנינה דבורין


יעקב פרנקל ואיריס לביא


סוזי ודן פרופר


משולם ריקליס וישראל מקוב

גולת הכותרת של האירוע הייתה הצגה שהוכנה במיוחד לרגל האירוע, בביצוע שחקני גשר ובבימויו של המנהל האמנותי, יבגני אריה. התמנגלו בגינה הגדולה: בת זוגו של המארח, בלה לוסטיג, ונכדיו; מי שכמעט והיה לנגיד בנק ישראל - פרופ' יעקב פרנקל, שהגיע עם בת זוגו איריס לביא; ברונו לנדסברג; סוזי ודן פרופר; גד פרופר, רותי עופר, זוהר ופנינה דבורין; גדעון וחנה המבורגר; אסף לולו; דליה פרשקר; שלמה וג'וזפין זיו; עמי וליזיקה שגיא; משולם וטלי ריקליס ואורחים נוספים.

אינסאז בדרך למונדיאל

איש העסקים רוני אינסאז, מבעלי רשת ההנעלה סקופ, חגג בימים האחרונים לא רק את חג הסוכות, אלא גם את יום הולדתו ה-40. אינסאז, שחזר מחופשה ארוכה עם משפחתו בתאילנד, הזמין כ-200 אורחים למסיבה מושקעת שערך במועדון האומן 17 בתל-אביב. רעייתו אזיתה ושלושת ילדיו הפתיעו אותו בסרט בנוסח "ג'יימס בונד" בכיכובו, שהופק לרגל האירוע. אחיו ושותפו לעסקים, פרדי אינסאז, העניק לו זוג כרטיסים למשחק הפתיחה של מונדיאל 2014 שיערך ביוני בברזיל.

מושיק ליפץ, רוני אינסאז, יום הולדת 40 לרוני / צילום: ישראל כהן
 מושיק ליפץ, רוני אינסאז, יום הולדת 40 לרוני / צילום: ישראל כהן

מושיק ליפץ ורוני אינסאז

הגיעו לברך: עמוס הורביץ, מבעלי רשת קרוקס; ערן לוין, מבעלי קרייזי ליין; ניצן ישראלי, מנכ"ל רשת הודיס; סרג' דרעי, מנכ"ל רנואר; חי גאליס, סמנכ"ל קבוצת מרכזי ביג; רועי ואיב לביא, מבעלי קופי פור יו; מושיק ליפץ, ראש מועצת סביון; אבינועם אלבו, מנכ"ל קניון קריית אונו, ועוד.

המרוץ להחלמה

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, הזניק בבוקר יום רביעי האחרון את מרוץ האופניים העממי "סובב תל-אביב". בשעה שתושבים רבים בעיר התמרמרו על חסימות הכבישים ועל הפקקים המתסכלים, דיוושו להם בהנאה בכבישים המהירים של העיר לא פחות מ-20,000 רוכבים, בהם גם ילדים רבים ששמחו לקחת חלק באירוע.

בין אלה שנצפו מדוושים: דן להט, המתמודד בראש רשימת יש עתיד למועצת העירייה, שרכב מלווה בפעילים; אורי שני, שהשתתף במסלול 43 ק"מ, וברק פלצ'י, מנהל נוברטיס אונקולוגית בישראל. פלצ'י לא רכב בגפו - הצטרפו אליו 100 חולי לוקמיה מסוג cml, עם בני משפחותיהם ועם הרופאים שלהם. החברה שבראשה הוא עומד אף נתנה חסות למסלול הרכיבה בן 24 הק"מ. החיבור לאירוע ספורט העומד בסימן איכות חיים, נועד להדגיש את העובדה שהטיפול במחלה עבר מהפכה בעשור האחרון, ובזכות הטיפולים - ניתן לחיות עמה.

ברק פלצ'י,
 ברק פלצ'י,

ברק פלצ'י

גם חולי הסוכרת זכו למסע אופניים להעלאת המודעות למחלה, שאותו יזמה מדי יעקבזון, מנכ"לית האגודה לסוכרת נעורים סוג 1 בישראל. מסע האופניים, שזכה לכותרת "מסע לעתיד מתוק", נערך ביום שישי האחרון באזור מיני ישראל, בשיתוף עם המועצה האזורית מטה יהודה. המסע כלל רכיבה בארבעה מסלולים, ומרחקי המסלולים נקבעו בכפולות של 12 ק"מ, לציון 12 הדקירות שאותן נאלצים ילדים סוכרתיים לעבור בכל יום. את סרט הפתיחה למסע גזר ח"כ אילן גילאון, חבר סיעת מרצ, שהגיע כדי להביע הזדהות עם מטרות האגודה.

בין המדוושים: גיל קוטלר, משנה למנכ"ל ומנהל כספים ראשי בגזית גלוב ישראל. כל ההכנסות מן האירוע יוקדשו לטובת קידום המחקר למציאת מרפא לסוכרת נעורים, ולהענקת חיים ארוכים ומתוקים לילדים שלוקים בה.

גיתאי במוזיאון

בכורה חגיגית לסרט "אנה ערביה" של הבמאי עמוס גיתאי, התקיימה במוזיאון תל-אביב בשישי בצהריים. הסרט מצולם בשוט אחד בלבד של 81 דקות ומביא את סיפורן של 7 דמויות המתגוררות בגבול יפו ובת-ים, במקום שבו הזמן שונה לחלוטין מזה של העיר הסובבת אותן. בסוף השבוע גרף הסרט שני פרסים בפסטיבל הסרטים בחיפה. קיבלו את האורחים: הבמאי עמוס גיתאי והשחקנים יובל שרף, אסי לוי, שרה אדלר, אורי גבריאל ושאדי סרור.

יגאל אהובי, יעל אבקסיס, בכורה חגיגית לסרט
 יגאל אהובי, יעל אבקסיס, בכורה חגיגית לסרט

יגאל אהובי ויעל אבקסיס

התייצבו לצפות: אנשי העסקים ואספני האמנות: ז'קלין פרידמן, יגאל אהובי ושלום שפילמן; השחקנית יעל אבקסיס ואמה ריימונד; האוצרת הראשית של מוזיאון חיפה, רותי דירקטור; חתן פרס ישראל דוד טרטקובר; גיורא עיני, מנהל קרן רבינוביץ'; נספחי תרבות ושגרירים זרים. עם תום ההקרנה ערכו קונסול התרבות של צרפת בישראל, אוליביה רובינשטיין, ואשתו העיתונאית ולרי אבקסיס, קוקטייל בביתם, לכבוד הבמאי וצוות הסרט. לקוקטייל הצטרף גם השגריר הצרפתי החדש והצעיר פטריק מיזונאב.