המשקיעים "גילו" את אלביט מערכות: זינקה 19% בספטמבר

בשנה האחרונה סיפקה החברה תשואה של 57% ■ פסגות: "ההתאמות שעושה ההנהלה לסביבה הכלכלית היא סיבה טובה לתת לה פרמיה"

אחת המניות הבולטות בגל העליות האחרון של מדד ת"א 25 היא זו של יצרנית מערכות האלקטרוניקה הצבאית, אלביט מערכות , שבשליטת מיקי פדרמן. זו המשיכה היום בבורסת ת"א את המומנטום החיובי שהחל בתחילת החודש, לאחר שטיפסה בוול סטריט במהלך ימי החג למחיר של 53.5 דולר למניה - מחיר שבו הייתה לאחרונה במאי 2011.

העליות בארה"ב לוו במחזורי מסחר גבוהים. ביום רביעי עמד מחזור המסחר היומי על 17.7 מיליון דולר - המחזור הגבוה ביותר זה עשור במסחר בוול-סטריט במניית החברה.

מתחילת חודש ספטמבר טיפסה מנייתה של אלביט מערכות, שבניהולו של בצלאל מכליס, ב-18.6% (תשואה של 57% בשנה האחרונה), והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 2.25 מיליארד דולר, מרחק של כ-31% מהשיא שאליו הגיע באוקטובר 2009, שעמד על כ-69 דולר למניה.

כמו שקורה לעתים בשוק ההון, גם את העלייה הזו לא צפו רוב האנליסטים. לאחר דוחות הרבעון השני שפרסמה החברה בחודש שעבר, הצמידו מגדל שוקי הון וכלל פיננסים המלצות "החזק" למניה, במחיר יעד של 47 דולר. "אנו בהמלצת 'תשואת שוק', כיוון שאנו לא רואים קטליזטורים אשר יביאו לשינוי מהותי בטווח הקצר", כתב ב-13 באוגוסט דב רוזנברג, אנליסט בכלל פיננסים.

בית ההשקעות היחיד שהעניק המלצת "קנייה" לאלביט הוא פסגות. עם זאת, מחיר היעד שהוא הצמיד למניית החברה, 51 דולר, התברר בימים האחרונים כשמרני. האנליסטית של פסגות, אילנית שרף, הסבירה היום ל"גלובס" כי "הדוחות הכספיים של החברה ברבעונים האחרונים הם טובים. אלביט הצליחה להציג גידול קל במכירות, למרות שחלק מהשווקים שלה נמצאים במצב בעייתי. מנגד היא מכווצת את ההוצאות. ההתאמות שעושה הנהלת החברה לסביבה הכלכלית היא סיבה טובה מאוד לתת לה פרמיה".

עוד הוסיפה שרף כי "ניתן להניח שהחברה נחשפת למשקיעים זרים שמחפשים לרכוש מניות בת"א, מה שהביא לעליות הן במחזורי המסחר ובמניה".

נציין כי סמנכ"ל הכספים של החברה, יוסי גספר, אכן ביקר בחודש שעבר בכמה ערים בארה"ב ונפגש עם משקיעים, אולם לדברי החברה "לא מדובר היה באירוע חריג שארגנה אלביט, אלא במפגשים שוטפים שמקיימת הנהלת החברה אחת לזמן מה עם משקיעים בחו"ל".

הזמנה של כ-45 מיליון ד' בארה"ב

בתוך כך דיווחה אלביט במהלך החג כי חברה בת שלה בארצות הברית קיבלה הזמנת מסגרת בהיקף כספי של 44.8 מיליון דולר, לאספקה מתמשכת בחמש השנים הבאות של שירותים ותמיכה טכנית במערכות כוונות הלילה של מסוקי ה"סופר קוברה" של חיל הנחתים (המארינס).

רענן הורוביץ', מנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, אמר כי "זכיה זו מייצגת יותר מ-20 שנים של ביצועים מוצלחים ושביעות רצון של הלקוח מתוכניות מערכות כוונת הלילה ומתוכניות השדרוג שבאו בעקבותיהן".

אלביט סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 703 מיליון דולר, עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל. למרות שתקציבי הביטחון בעולם מתכווצים, צבר ההזמנות של החברה המשיך לגדול זה הרבעון החמישי ברציפות, ובסוף חודש יוני הוא עמד על כ-5.8 מיליארד דולר. בשורה התחתונה הרוויחה אלביט ברבעון השני 49.6 מיליון דולר. סך הכול עמד הרווח במחצית הראשונה של השנה על 91 מיליון דולר.