ניצב ניסו שחם דחה את הסדר הטיעון; יואשם בהטרדה מינית

מפקד משטרת ירושלים לשעבר נאבק על טיהור שמו ודוחה את ההסדר שהוצע לו, לפיו הוא יודה בהפרת אמונים, ובתמורה יימחקו כל עבירות המין בהן נחשד

ניצב ניסו שחם, לשעבר מפקד משטרת ירושלים, החליט לדחות את הסדר הטיעון שהוצע לו, ולכן יואשם בכל העבירות שיוחסו לו במקור. שחם אומר כי הוא רוצה להיאבק על צדקתו ולטהר את שמו בבית המשפט.

פרקליטותיו של שחם וראשי המחלקה לחקירות שוטרים ניהלו משא-ומתן ארוך, במסגרתו עלתה ההצעה כי שחם יודה בהפרת אמונים, ובתמורה יימחקו כל עבירות המין מכתב האישום נגדו. אולם, לאחר שהחליף את צוות ההגנה ושכר את שירותיו של עו"ד בועז בן-צור, החליט שחם שלא להסכים להסדר. לטענתו, הוא לא עבר כל עבירה פלילית, אלא לכל היותר עבירות משמעת.

משמעות החלטתו של שחם היא שיוגש נגדו כתב אישום מלא בגין הטרדה מינית של 4 שוטרות והפרת אמונים ב-5 מקרים נוספים בהם קיים יחסי מין עם 5 שוטרות בהסכמה.

מקורביו אומרים כי "ניסו שחם לא עבר עבירות מין ולא הפר אמונים. מדובר בפרשנות משפטית קלושה, ובבית המשפט הוא יוכיח את צדקתו".

פרקליטו של שחם, עו"ד בעז בן-צור, מסר כי "הפרקליטות יודעת שלא נעברה כל עבירת מין, ולא הוגשה תלונה אחת, ובהתאם לא נכללה עבירה כזו בטיוטת כתב האישום. לא יעלה על הדעת שהיא תיכלל רק מפני שהוא דחה את הסדר הטיעון".

דובר משרד המשפטים סירב להתייחס לדברים.