הראל פיננסים: העלייה בשוק הישראלי תמשך עד סוף השנה

"מדדי המניות המקומיים עשויים להמשיך לתפקד יפה בחודשים הקרובים וייתכנו תיקונים במניות נוספות כמו כיל, שירדה יותר מהמתחרות על רקע ההתפתחויות באורלקלי המתחרה"

השוק המקומי מצטרף לחגיגה העולמית ומדביק פערים במניות, והעלייה בשוק המניות הישראלי תמשך עד סוף השנה. כך מעריכים היום (ב') כלכלני הראל פיננסים, בסקירה השבועית שלהם.

בבית ההשקעות מציינים כי "השבוע האחרון אמנם הסתיים בירידות ברוב המדדים (בעיקר בגלל הנושאים הפיסקליים בארה"ב), אך למרות זאת ספטמבר מסתמן כאחד החודשים החזקים ביותר בשנה האחרונה בשוקי המניות עם עליות בכל העולם. באיחור לא אופנתי, סוף סוף הצטרף גם השוק המקומי לעליות ומתחילת ספטמבר עלה ת"א 25 ב-6.6%. העליות במדדים המקומיים בלטו במיוחד גם במדד הבנקים שעלה ב-7%, לאחר שפיגר אחרי מניות הבנקים בכל העולם.

כלכלני בית ההשקעות מעריכים כי "מדדי המניות המקומיים עשויים להמשיך לתפקד יפה בחודשים הקרובים וייתכנו תיקונים במניות נוספות כמו כיל, שירדה יותר מהמתחרות על רקע ההתפתחויות באורלקלי המתחרה, וכן השיפור בביצועים של כמה ממניות הטכנולוגיה הישראליות בשבוע האחרון".

בנוגע לוול סטריט מציינים בהראל פיננסים כי "אחרי העליות של ספטמבר נראה כי הבשורה הטובה ביותר לשוקי המניות בעולם תוכל להגיע מפתרון בעיית החוב בארה"ב. השווקים להערכתנו צפויים להמתין לפתיחת עונת הדו"חות לרבעון השלישי בארה"ב בעוד כ-10 ימים. בינתיים, כדאי לשים לב לעדכונים של חברות לקראת הדו"חות. כפי שצפינו כבר מתחילת ספטמבר, בשבוע שעבר החלו חברות לפרסם תחזיות מעודכנות לדו"חות הרבעון, כאשר על כל חברה שפרסמה עדכון חיובי (העלאת תחזית), ארבע חברות פרסמו עדכון שלילי (הורדת תחזיות). כרגע זה עדיין לא השפיע על השוק, אבל זה עשוי להגדיל את פוטנציאל ההפתעה לטובה בעת פרסום הדו"חות לרבעון הנוכחי".