מי יהיה המנכ"ל הבא של קבוצת מותגי היוקרה לואי ויטון?

במי יבחר המיליארדר ברנאר ארנו - בבן המוחצן אנטואן או בבת המופנמת דלפין?

‎‎לפני שנתיים ביקש המיליארדר ברנאר ארנו מבנו אנטואן לנהל את יצרנית הנעליים ברלוטי. החודש הוא מינה את בתו דלפין לסגנית נשיאת לואי ויטון. הגדרת המשימה שלה היא להחיות את יצרנית תיקי היד היוקרתיים, והמשימה של אנטואן היא להפוך את ברלוטי לענקית נעלי גברים, אבל ארנו בודק אותם גם לתפקיד נוסף - זה שלו.

‏בגיל 64, מנכ"ל ‏LVMH‏ מוט הנסי לואי ויטון כבר זכאי לפנסיה בצרפת. הוא עדיין לא אותת שהוא התעייף מניהול קבוצת מותגי היוקרה הצרכניים הגדולה בעולם, אבל "בנקודה מסוימת יש אלמנט של ירושה שצריך לחשוב עליו", אומר ג'ון גאי, אנליסט בברנברג. מתן אחריות גדולה יותר לילדים הוא גם סוג של בחינה שלהם מבחינת ארנו.

‏ארנו יודע דבר אחד או שניים על מאבקי כוח. הוא הוזמן ל-‏LVMH‏ בשנות ה-80 על-ידי אנרי רקאמייה, היורש של ויטון, שהיה במאבק עם סיעה אחרת בחברה. ארנו עזר לרקאמייה להדיח את יריבו הראשי, ואחר כך הדיח את רקאמייה והשתלט על יצרנית התיקים.

‏הפעם, האיש העשיר בצרפת, שהפך את ‏LVMH ‎‏ לענקית יוקרה שמציעה יותר מ-60 מותגים, משמפניה קרוג עד שעוני טאג הוייר, דוחף את ילדיו להתמודד ביניהם. ארנו, ששולט ב-46.5% ממניות ההצבעה ב-‏LVMH‏, אמר בעבר כמה פעמים כי הוא צופה שבן משפחה יחליף אותו.

דלפין מובילה?

דלפין בת ה-38 מצטיירת כמועמדת המובילה, אומר לוקה סולקה, אנליסט ב-‏‎ Exane BNP Paribas‎‏. ברלוטי היא חברה חשובה, אך פחות מאשר ויטון, שתורמת יותר ממחצית מרווחי ‏LVMH‏ בסך 5.9 מיליארד אירו בשנה שעברה. מינוי דלפין בוויטון, שקיימה בשבוע שעבר את יריד האופנה השנתי שלה, הוא "תמיכה ענקית" במועמדותה לניהול כל הקבוצה, אומר סולקה.

‏אחרים מהמרים דווקא על אנטואן. מינויה של דלפין בוויטון קשור יותר לאיתות למשקיעים על עמידה במחויבותו של ארנו להחיות את המותג העייף, אומר מריו אורטלי, אנליסט בסנפורד ברנסטין. אנטואן בן ה-36 צפוי יותר להחליף את אביו, מפני שיש לו יותר כישורי ניהול אנשים.

‏"אנטואן מוחצן יותר, דלפין מופנמת יותר", אומר אורטלי. "לדלפין יש תפקיד חשוב מאוד, אבל יותר במובן של בעלת מניות או יו"ר, לא ניהול. אנטואן יוכל להיות הפנים של הקבוצה".

‏דלפין, שלמדה בבית-הספר לעסקים ‏Edhec‏ בצרפת ובלונדון ביזנס סקול, היא עצורה, פיקחית ואוהבת אופנה, לפי 3 מקורות שביקשו שלא להזדהות מחשש ליחסי העבודה שלהם איתה. היא הצטרפה לחברה של אביה בשנת 2000 אחרי עבודה במקינזי, והצטרפה לדירקטוריון ‏LVMH‏ ב-2003.

‏עד יוני עבדה דלפין כסמנכ"לית בחברה-הבת כריסטיאן דיור קוטור. ב-5 שנותיה בתפקיד, מכירות המותג הזה עלו ב-67% ל-1.28 מיליארד אירו, יותר מכפליים הצמיחה הממוצעת בתעשיית האופנה, לפי חברת הייעוץ ביין אנד קומפני.

‏בוויטון היא אחראית לכל הפעילות שקשורה למוצרים, כאשר המכירות נחלשות מבייג'ין עד ברצלונה. הניסיון שלה בכריסטיאן דיור האקסקלוסיבית יותר יסייע להעלות גם את ויטון, אמר המנכ"ל מייקל בורק בהודעה על המינוי שלה.

‏LVMH‏ , שאיננה מפרסמת את הכנסות המותגים השונים, דיווחה באפריל על הגידול האיטי ביותר במכירות האופנה ומוצרי העור מאז 2009. הכנסות ויטון ב-2012 הסתכמו בכ-7.3 מיליארד אירו, והיוו יותר מ-70% ממכירות חטיבת האופנה ומוצרי העור של קבוצת ‏LVMH‏, להערכת בנק ‏HSBC‏.

‎‎אנטואן לא נח

‏אנטואן ארנו נחשב ליותר תאב חיים. שחקן הפוקר המלוטש הזה - זכיותיו עולות על 600,000 אירו לפי אתר ‏Pokerpages.com‏ - מופיע בקביעות בתקשורת, מהמגזין "פארי מאץ'" עד מגזין האופנה של ה"ניו-יורק טיימס". חברתו לחיים היא הדוגמנית נטליה וודיאנובה, הפנים של בושם ‏Guerlain‏ ותחתוני ‏Etam‏.

‏אנטואן, שהצטרף ל-‏LVMH‏ ב-2002 אחרי לימודים באוניברסיטת ‏Insead‏ וב-‏HEC‏ מונטריאול, יודע איך להתחבר ולהזדהות עם אנשים, אומרת קונצ'טה לנסיו, מנהלת משאבי האנוש לשעבר בקבוצה, שליוותה אותו כאשר הייתה עוזרת של אביו. כעת היא מנהלת חברת ייעוץ משלה.

‏‏"יש לו כישרון אמיתי לתדמית ולתקשורת", היא אומרת על אנטואן, שהתמנה למנהל התקשורת של ויטון ב-2006, ביחד עם מינויו לדירקטוריון ‏LVMH‏. קמפיין פרסומות הדפוס שלו לוויטון, שהציג את מיכאיל גורבצ'וב, קתרין דנב, שטפי גראף ואנדרה אגאסי שכה בפרס אריה הזהב לפרסום של קאן ב-2008.

‏מאז שהתמנה ליו"ר ברלוטי, אנטואן שכר מעצב ידוע וחברת תפירת נעליים בפריז במאמץ להפוך את היצרנית הזו למתחרה ראויה לארמנגילדו זנגה או ‏Brioni‏. הוא גם הוציא סכומים גדולים על קידום ושיווק ופתח חנויות ממיאמי עד שנחאי.

ארנו אמר בינואר שהוא מצפה שבנו הבכור יעלה את הכנסות ברלוטי לכמה מאות מיליוני אירו. למותג הזה, שאינו רווחי, היו מכירות של כ-90 מיליון אירו ב-2012. ‏‎‎