יחימוביץ': "אלון חסן ביריון מושחת"; לפיד: טעות להחזירו

(עדכון) - שר האוצר: "החזרתו של אלון חסן לתפקידו כראש ועד עובדי נמל אשדוד היא פגיעה של ממש בעבודה המאורגנת בישראל" ■ יחימוביץ': חסן "מכתים ומזהם" את נציגי העובדים "עם גינונים ואורח חיים של שליט רפובליקת בננות, לא של מנהיג עובדים"

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ' ושר האוצר יאיר לפיד מתנגדים בתוקף להחזרתו של אלון חסן לתפקיד יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד.

"החזרתו של אלון חסן לתפקידו כראש ועד עובדי נמל אשדוד היא פגיעה של ממש בעבודה המאורגנת בישראל", מסר היום (ג') לפיד. "עבודה מאורגנת ושמירה על זכויותיו של ציבור העובדים בישראל ראוי שיהיו מיוצגים על ידי מי ששמים לנגד עיניהם את טובת העובדים ולא את טובתם האישית".

יחימוביץ' כתבה אתמול בערב בפייסבוק כי "זו שגיאה קשה להחזיר את אלון חסן להיות יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. חסן הוא תפוח רקוב אחד שמטיל כתם על מנהיגי עובדים, על העובדים כולם, ועלינו, הלוחמים בעד עבודה מאורגנת ומאמינים בה. צדקה ההסתדרות כשהשעתה אותו, שגתה כשהחזירה אותו היום 'משום שכבר אינו מקיים קשרים עיסקיים עם הנמל', וזה מאוד מצער אותי.

"איכשהו אני לא מצליחה להתפעל מהנימוק הפורמלי שחסן עשה לנו טובה והפסיק לעשות ביזנס עם הנמל באמצעות שלל החברות הפרטיות שלו ושל משפחתו.כל מעשי השחיתות שלו התאדו? זהו? מתחילים דף נקי ולבן? הרי נתניהו, לפיד, בנט וישראל כץ יכולים לצאת לרקוד ברחובות - הם קיבלו ליד את הנשק הטוב ביותר שמפריטנים ושונאי עבודה מאורגנת יכולים לחלום עליו. חסן הוא לא רק סמל שמנופפים בו בכל פעם שרוצים להפריט נכסי מדינה, לייבש, לדרוס ועד, לעשות אאוטסורסינג. הוא לא רק סמל, הוא באמת ביריון מושחת".

יחימוביץ' טוענת כי חסן "מכתים ומזהם" את נציגי העובדים "עם גינונים ואורח חיים של שליט רפובליקת בננות, לא של מנהיג עובדים. בית מפואר, בריכת שחיה בחצר, רכבי יוקרה, עסקים פרטיים שלו ושל משפחתו שעושים עסקים עם הנמל, העדפה של קרובי משפחה במכרזים, אווירת פחד וחשבון, סגירת הנמל לרגל אירועים פרטיים שלו.

"די. עד כאן. אנחנו, הלוחמים למען עבודה מאורגנת, לא יכולים להרשות לעצמנו שלא להוקיע אותו בזמן שאנחנו מוקיעים שחיתויות של בכירים אחרים".

יחימוביץ' השתלחה בחסן והוסיפה כי "אבל ועדים צריכים להיות חזקים - כדי שיוכלו להגן על עובדיהם, ולא כדי לנצל את כוחם ולעשות הרבה כסף ועסקים פרטיים על הדרך. מנהיגים אמיתיים חיים בתוך עמם. לא מעליו. והתמונות האלה לקוחות מתוך עמוד הפייסבוק של אלון חסן, שבו בחר מנהיג העובדים להציג את המרצדס שלו ואת אופנוע ההרלי דוידסון שלו. אותי זה מרתיח".