נדחתה האסיפה של כת"ש על אישור מחיקתה מהמסחר

(עדכון) - האסיפה שתוכננה להיום נדחתה ביומיים ■ ככל הנראה הרקע לדחיית האסיפה נובע מהתנגדותה של אנרטופי והניסיון של החברה לייצר רוב מקרב בעלי המניות (מעל 50%) להצעת הרכש שלה

‏חברת כת"ש בבעלות לן בלווטניק הודיעה כי היא דוחה את אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להתקיים היום (ג'), בנושא מחיקת החברה המסחר, ליום חמישי הקרוב. ככל הנראה הרקע לדחיית האסיפה נובע מהתנגדותה של אנרטופי, חברת הייעוץ למוסדיים, והניסיון של החברה לייצר רוב מקרב עלי המניות (מעל 50%) להצעת הרכש שלה.

‏‏"כל טענה כנגד אנטרופי היא ניסיון ליצור עלינו לחץ לשנות את עמדתנו, המכתב של כלל תעשיות הוא פרסום שלילי עד כדי איום, אשר עבר קו אדום." כך אמר היום בראיון ל"גלובס" גל סטאל, יו"ר אנטרופי שירותי מחקר, המייעצת לגופים המוסדיים באסיפת בעלי מניות.

‏דבריו של סטאל מגיעים בתגובה לפרסומים בתקשורת לגבי מכתב ששגרה כת"ש (כלל תעשיות) לחברת הייעוץ, בו היא טוענת כי שיקוליה להתנגד להצעת הרכש שהגישה נובעים מתוך הגנה על בעלי מניות מעלימי מס.

‏‏"אנחנו מייצגים רק את הגופים המוסדיים, אין לנו שום היכרות עם גופים אחרים. האמירה הזו של כת"ש היא על גבול השערורייתי, נחצה פה גבול שהיה אסור לעבור אותו, כת"ש מנסה להשפיע על ההצבעה של בעלי המניות. הבאנו את המכתב לידיעת המוסדיים והבהרנו להם כי אין לכך שום השפעה על שיקולנו המקצועיים."

‏‏‏כאמור, בעלי המניות של כת"ש צפויים להצביע ביום חמישי הקרוב על הצעת הרכש שהציע בלווטניק באמצעות חברת אקסס אשר באמצעותה הוא מחזיק 49.9% ממניות כת"ש. החזקותיה העיקריות של כת"ש, שנסחרת כיום בשווי של 2.4 מיליארד שקל, הן בחברה הפרטית משאב - בעלת מונופול המלט נשר (75%) - בכלל ביוטכנולוגיה, בנייר חדרה ובגולף.

‏‏‏‏‏‏לא מדובר בהצעת רכש רגילה במסגרתה דרוש רוב של 95% מבעלי המניות של החברה, אלא על מהלך של מיזוג הופכי משולש הדורש רוב רגיל של מעל 50% מבעלי המניות, כאשר תמורת המחיקה של כת"ש תשלם אקסס 1.2 מיליארד שקל, זאת לפי מחיר של 15.8 שקל למניה - קרוב למחיר המניה הבוקר שנסחרה סביב 15.2 שקל.

‏‏‏‏‏הערכת השווי לחברה ביצעה חברת לאומי פרטנרס שנקבה בטווח מחיר של 13.4-18 שקל מניית כת"ש. אלא של"גלובס" כי במסגרת עבודות פנימיות ערכה לאומי פרטנרס סקירה בה נקבה במחיר יעד של 17 שקל למניית כת"ש. ככל הנראה נובע הפער בין שתי עבודות אלו מהמתודולוגיה השונה בה נבחנה כת"ש בכל עבודה.

‏‏‏‏נזכיר כי חברת הייעוץ עמדה, שקמה לאחרונה כמתחרה לאנטרופי, דווקא תמכה בהצעת הרכש של אקסס. למעשה מדובר על הפעם הראשונה בה קם מתחרה לאנטרופי שמתנגד לחוות הדעת שלה. אז האם מדובר למעשה בתחרות בין שני גופי ייעוץ? באנטרופי סירבו להגיב לשאלה.

‏‏‏‏‏- בזמן האחרון אתם מנהלים לא מעט מאבקים עם חברות ציבוריות מובילות שמרגישות שהלכתם צעד אחד קדימה שאתם מנסים לנכס לעצמכם תפקיד מעבר ליועץ, כך למשל טענו בחברה לישראל ובחברה הבת כיל בנוגע למדיניות השכר שאישרו הדירקטוריונים של החברות הללו, להן התנגדתם, או אמירתו של גילעד אלטשולר שיצא כנגד החוות הדעת שלכם בנוגע לכת"ש.

‏‏‏‏‏"ההתלהמות הזו היא טבעית, הרי אנחנו עומדים בקו האש." אומר סטאל ומוסיף "אנחנו לא תופסים את תפקיד בעלי המניות, יש לנו תפקיד מקצועי, שבעלי המניות יחליטו בעצמם. האמירה של אלשטשולר היא ממש כמו לרשום שהשמש זורחת בבוקר, אלטשולר לא מקבל ממני חוות דעת אלא מעמדה."

‏‏‏מתנגדים נוספים להצעת המחיקה של כת"ש עלו אתמול במסגרת בקשה לייצוגיות כנגד החברה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי. בבקשה נכתב כי מבנה העסקה (מיזוג לפי משולש הופכי) פסול, וכי השווי של החברה גבוה בהרבה מזה שנכתב בהצעה ועל כן מדובר בעסקה המקפחת את ציבור בעלי המניות.