כ-700 אלף כדורי ויאגרה מזויפים נתפסו בניסיון הברחה במכס

הכדורים, ששווי השוק שלהם מוערך בכ-20 מיליון שקל, הוסלקו במכולת רהיטים שהגיעה מסין, שיועדה ליבואן מהרשות הפלסטינית

20 מיליון שקל בכדורי ויאגרה: למעלה מ-700 אלף כדורים מוברחים לטיפול באין אונות, במשקל של כחצי טון, נתפסו אתמול (ב') על-ידי בודקי מכס אשדוד, באחת מהתפיסות הגדולות ביותר בתחום.

הכדורים, ששווי השוק שלהם מוערך בכ-20 מיליון שקל, הוסלקו במכולת רהיטים שהגיעה מסין, שיועדה ליבואן מהרשות הפלסטינית.

היבואן, גבר בן 30 מחברון, שבבעלותו חברה לייבוא מגוון מוצרים, הגיש למכס בקשה לשחרור מכולה, אשר על-פי הצהרתו הכילה ריהוט ואבנים לקישוט שערכם כ-20,000 שקל.

המכולה נותבה לשיקוף במשקף המכולות, שם מפענח ערני של שירות המכס הבחין באי-אחידות בצפיפות הרהיטים, ועל כן הפנה את המכולה לבדיקה פיזית. בבדיקה נמצאו במכולה מאות שידות לטלוויזיה מפורקות וארוזות באריזתן המקורית, שבתוכן מוטמנות שקיות עם כדורים מזוייפים לטיפול באין אונות מסוגים שונים.

לצורך הסוואת הכדורים המוברחים, אוחסנו בפתח המכולה אבני קישוט צבעוניות בגדלים הדומים לגודל הכדורים, מתוך מטרה להטעות את בודקי המכס.

לאור כמות הכדורים העצומה, ההערכה ברשות המסים היא שמדובר בכדורים המיועדים לצריכה גם בשטח ישראל, וייתכן מאד אף למכירה במדינות שונות בעולם באמצעות האינטרנט והפצה במשלוחי דואר.

חוקרי מכס אשדוד, בשיתוף יחידת חקירות מכס ומע"מ תל-אביב, פתחו בחקירה, ודוגמאות מהכדורים הועברו לבדיקת משרד הבריאות.

ברשות מוטרדים מהתופעה של הברחת תרופות מזויפות, לא רק בשל העובדה שהן מהוות הפרה של קניין רוחני, אלא כיוון שהן מהוות סכנה ממשית לבריאות הציבור, ועל כן הכדורים שנתפסו יועברו להשמדה.

יוסי בן-ישי, מנהל מכס אשדוד, שיבח את ערנותם של בודקי המכס ומסר כי "תפיסה זו מצטרפת למאות הברחות שנתגלו במהלך השנה. בית המכס אשדוד ימשיך ויעמוד בחזית המלחמה בכלכלה השחורה, בסיכול ניסיונות להברחת טובין ואכיפת תשלום מס אמת, כמו גם במניעת כניסת טובין מפרי זכויות קניין רוחני".