זה רק השליח: מי מימן את מודעת שדולת א"י בכנסת?

במודעה בעיתון "הארץ" בסוכות פורסמה מודעה גדולה שקראה לראש הממשלה "לא לחזור למתווה אוסלו ולהעביר חבלי מולדת לרשות הפלסטינית" ■ תופתעו לגלות מי עומד מאחוריה

בעמוד הראשון של מהדורת יום שישי של עיתון "הארץ" בסוכות פורסמה מודעה גדולה שקראה לראש הממשלה, לקראת נסיעתו השבוע לאו"ם, "לא לחזור למתווה אוסלו ולהעביר חבלי מולדת לרשות הפלסטינית". על החתום היו שישה סגני שרים ועוד 11 ח"כים, כולם מהקואליציה, רובם מהליכוד. המודעה הזאת עוררה לא מעט הדים סביב סוגיית חוסר מתן הגיבוי המדיני לראש הממשלה מצד חברי הקואליציה שלו, והמבוכה מכך שסגני שרים שמינה בעצמו לוחצים עליו דרך מודעה בעיתון.

אנחנו שאלנו את עצמנו מי שילם על המודעה. הייתכן כי הח"כים, חברי השדולה למען ארץ ישראל בכנסת, הוציאו את הכסף מכיסם הפרטי? ובכן, תנוח דעתכם. התשלום הגיע ממועצת יש"ע, עניין שכמובן אינו מוזכר במודעה ולו אף במילה. זה אגב גם אומר שכנראה לפחות חלק מהתשלום עבור המודעה הגיע באופן עקיף מכספי ציבור.

ממועצת יש"ע נמסר: "אנו רואים שליחות בשמירה על ארץ ישראל ולכן פרסמנו את המכתב שיזמה השדולה. בכוונתנו להמשיך ולחזק כל יוזמה מבורכת למען ההתיישבות". צדיקים, מלאכתם נעשית בידי אחרים.