קרדן NV נערכת למכירת החזקותיה ב-GTC

GTC פועלת בתחום הנדל"ן במדינות מזרח אירופה ■ מדובר ב-27.8% ממניות GTC, ששווי השוק שלהן עומד כיום על 152 מיליון אירו ■ סיטיגרופ מוביל ומנהל את המימוש

על רקע המצוקה הפיננסית הקשה בה נמצאת קבוצת קרדן NV ובניסיון להימנע מהסדר חוב, החברה שבשליטת אבנר שנור ויוסף גרינפלד עדכנה היום (ד') על כוונתה לממש את אחד מנכסיה המרכזיים.

לפי העדכון, קרדן NV נמצאת בתהליך למכירת החזקותיה בחברה הבת GTC, הפועלת עבורה בתחום הנדל"ן במדינות מזרח אירופה.

מדובר ב-27.8% ממניות GTC, ששווי השוק שלהן עומד כיום על 152 מיליון אירו. בנק סיטיגרופ מוביל ומנהל את המימוש עבור קרדן.

בקרדן ציינו כי בימים אלה נערכים על-ידי מספר משקיעים הליכי בדיקת נאותות (Due Diligence) כדי לאפשר להם להגיש הצעות רכישה מחייבות. לפי הערכות החברה, השלמת הליך המכירה עשוי להתבצע עד סוף השנה.

ברקע לדברים, עומד בפני קרדן תשלום אג"ח של קרוב לחצי מיליארד שקל (כ-100 מיליון אירו) בחודש פברואר הקרוב. בפברואר 2015 תידרש קרדן לתשלום אג"ח נוסף, בהיקף דומה.

זאת, מול קופת מזומנים סולו שעמדה בסוף הרבעון השני של השנה על כ-8 מיליון אירו בלבד וגירעון של כ-85 מיליון אירו בהון החוזר סולו.

בקרדן הסבירו כי ההחלטה על המכירה "נובעת, בעיקר, מצרכי הנזילות של החברה ושל GTC עקב התחייבויותיה לפירעון הלוואות, לרבות הפירעונות הקרובים של תשלומי קרן וריבית בגין אג"ח של החברה, אשר צפויים להתבצע בחודש פברואר 2014 ובחודש פברואר 2015".