ארדן: ניסויים על רשתות בזק והוט - לא דבר מובן מאליו

משרד התקשורת דורש הבהרות מסלקום ופרטנר לאחר שקבלו רישיון לניסויים על גבי רשתות בזק והוט אך לא מימשו אותם

משרד התקשורת שלח אתמול (ג') מכתבים לפרטנר ולסלקום ובהם הוא מבקש הבהרות לגבי העובדה ששתיהן ביקשו וקיבלו רישיון לעשות ניסויים על רשתות הוט ובזק אך למרות הזמן הרב שחלף מזמן הענקת הרישיון, החברות לא עשוי כלום בנדון. במשרד יש תחושה לא נוחה מהסיטואציה שנוצרה ולכן דרשו הבהרות.

לגבי סלקום, הרי שהיא קבלה את הרישיון לניסוי לפני שנה, ועד היום לא מימשה אותו. משרד התקשורת אמר במכתבו אליה כי הוא שוקל שלא להאריך את תוקף הרישיון שניתן לה משום שלהבנתו החברה לא מבצעת את הניסוי ולכן אין מקום להאריכו. סלקום מצידה הבהירה למשרד כי היא רואה בניסוי כלי חשוב אלא שיש לה קושי לבצע את הניסוי בשל מחלוקות עם בזק. לדעת המשרד, העובדה שסלקום לא פנתה למשרד ולא אמרה שיש בעיות מול בזק, היא עדות חותכת לכך שסלקום לא באמת רצתה לבצע ניסוי אמיתי - טענה שכאמור סלקום שללה והסבירה שהיא דווקא רוצה להמשיך בניסוי.

לגבי פרטנר, הרי שהיא קבלה רישיון לניסוי על גבי רשת הוט לפני שלושה חודשים. במכתבו לחברה מזכיר המשרד שיש לשר התקשורת סמכות לבטל את הניסוי שכן החברה לא מראה סימנים שבכוונתה ליישמו.

נסביר שלניסויים שביקשו פרטנר וסלקום לבצע יש מטרה שהיא לבדוק יישום של טכנולוגיות חדשות על גבי רשתות בזק והוט. האחרונות מאד לא אוהבות שכופים עליהן לעשות ניסויים שבהם מתחרים משתמשים ברשת שלהן כדי להתחרות בהם. לכן, בדרך כלל קיימת מתיחות מובנית כאשר הולכים לניסויים מעין אלו ואולם תפקידו של המשרד הוא לוודא שחברות התשתית מאפשרות את הניסוי וב. שהוא אכן מבוצע. כפי שכבר פורסם בגלובס, בעניין זה במשרד התקשורת חשים שהניסויים לא היוו מטרה בפני עצמה אלא היו שיקולים אחרים שהנחו את פרטנר וסלקום.