לוי ושמלצר מתמודדים על זיכיון היבוא של סובארו ברומניה

למרות המשבר בשוק הרכב הרומני, לסובארו פוטנציאל ברומניה אם וכאשר יתאושש השוק

כמה גורמים ישראלים צפויים להתמודד על קבלת זיכיון היבוא של חברת סובארו היפנית ברומניה. בין הגורמים נמצא מיכאל לוי, יבואן פיאט שקיבל לאחרונה את זיכיון סובארו בישראל, וקבוצת "שלמה סיקסט" של שלמה שמלצר.

קבוצת סמל"ת של מיכאל לוי מחזיקה ברומניה זיכיונות יבוא ושיווק של פיאט, אינפיניטי ועוד.

קבוצת שלמה סיקסט מפעילה ברומניה את חברת הליסינג "שלמה סיקסט" ומחזיקה בזיכיונות יבוא ושיווק של כמה מותגים ובהם אופל, סוזוקי, צ'רי הסינית ובעבר גם סנגיונג הקוריאנית.

שלמה סיקסט אף ביצעה לאחרונה ארגון מחדש של פעילותה ברומניה ושכרה מנכ"ל אירופאי לניהול האופרציה. דודי פרי, שהיה עד כה מנכ"ל שלמה סיקסט רומניה, יהיה יו"ר החברה ויפעל מישראל.

סובארו נחשבת מותג חלש ברומניה ומכירותיה מסתכמות בכמה עשרות יחידות בחודש. אולם, החברה נחשבת לבעלת פוטנציאל אם וכאשר יתאושש שוק הרכב החדש ברומניה.

שוק הרכב החדש ברומניה נמצא כיום במשבר קשה והוא צפוי לרשום ב-2013 נקודת שפל היסטורית עם פחות מ-50 אלף מכירות עד סוף השנה. קצב המכירות החודשי עומד כיום על רבע מזה של ישראל, למשל.

עם זאת, ממשלת רומניה החלה לאחרונה בתוכנית גריטה שמציעה בונוסים כספיים ניכרים למי שיוריד מכוניות ישנות מהכביש. תוכנית זו עשויה להמריץ את השוק בשנה הבאה ולהקיף כמעט 15% ממצבת כלי הרכב במדינה.