בג"ץ דחה את בקשת המדינה: תחויב להידבר עם עובדי הנמלים

המדינה טענה כי החלטת ביה"ד לעבודה לחייב אותה לנהל "הידברות אינטנסיבית בתום-לב" עם ההסתדרות ועובדי הנמלים היא שגויה, אך בג"ץ דחה את עמדתה

שופט בג"ץ, צבי זילברטל, דחה היום (ד') את בקשת המדינה למתן צו ביניים על החלטת בית הדין הארצי לעבודה, המורה למדינה להידבר עם ההסתדרות ועם עובדי הנמלים באשר לרפורמה בנמלי הים של ישראל. זאת, יממה לאחר שהמדינה הגישה עתירה לבג"ץ על דרישת בית הדין לעבודה לחייב אותה לנהל הידברות עם ועדי העובדים.

השופט זילברטל קבע כי התשתית העובדתית שעל יסודה הוגשה עתירת המדינה כבר אינה רלוונטית, וכי העתירה מיצתה את עצמה נוכח השינוי שחל במצב העובדתי והמשפטי. השופט הוסיף בהחלטתו כי בנסיבות העומדות מולו הוא אינו מוצא לנכון לתת צו ביניים או להורות על עיכוב ביצוע החיוב לקיים הידברות.

כאמור, אתמול (ג') הגישה המדינה בקשה דחופה לבג"ץ, בה היא קובלת על דרישת בית הדין לעבודה לחייב אותה לנהל "הידברות אינטנסיבית בתום-לב" עם עובדי הנמלים, לגבי ההשלכות שעשויות להיות לרפורמה על עתיד הנמלים הקיימים ועובדיהם. במסגרת הבקשה, בג"ץ נדרש לעכב את ביצוע החלטת בית הדין לעבודה, שקבע כי על הצדדים לדווח לו על התקדמות השיחות עד 10 באוקטובר. המדינה דרשה דיון דחוף בעתירה שהוגשה לפני כחודש וחצי, במסגרתה נמנע בג"ץ מהתערבות בהליך שמתנהל בבית הדין לעבודה.

אבי ניסנקורן , יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, מסר בתגובה: "אני קורא לנציגי האוצר לכבד את החלטת בית הדין הארצי לעבודה ולהיכנס למשא-ומתן אינטנסיבי ומיידי".