סופ"ש כבר כאן: הנה כל ההמלצות לשפע אירועים

כל מה שכדאי לעשות בסופ"ש: פסטיבל בינלאומי לפסלים חיים ברחובות, ברי סחרוף בהופעה בחירייה, הקרנת הסרט "האויב" בסנימטק בת"א ועוד

פסטיבל

פסלים חיים

מה: סימני חיים ברחובות - זו השנה הרביעית שבה יתקיים בעיר הפסטיבל הבינלאומי לפסלים חיים. למשך שלושה ימים, תהפוך רחובות לאחת מאותן ערים פופולריות בעולם שבהן ניצבים פסלי רחוב חיים, היוצרים אינטראקציה עם העוברים ושבים ומוסיפים צבע ועניין לשגרת היומיום. כ-140 אמנים, מהארץ והעולם, יקיימו מופעים בשלל דמויות צבעוניות. בפסטיבל יפעלו ארבעה מרכזים - תחרות בין 20 פסלים מקוריים, מופעים מחו"ל, מופעים אורחים ומתחם ילדים ונוער. וכל העת יסתובבו בין המבקרים הפסלים החיים, ינגנו, יתופפו, ישירו, ירקדו, יקרינו יצירות וידיאו, יורידו גשם, יספרו סיפור חי מאוד, ויכניסו את הקהל לעולמם.

מתי איפה כמה: שלישי-חמישי (8-10 בחודש), גן המייסדים ברחובות. שעות פעילות: 17:00-22:00. פתוח לקהל הרחב.

סרט

האויב

מה: אל תחמיצו את ההקרנה הבודדת של "האויב" (2012), סרטו החדש של הבמאי הסרבי המוכשר דהיאן זצ'ביץ', שיוקרן במסגרת שבוע הקולנוע הסרבי המתקיים בימים אלו בסינמטק תל-אביב. הסרט הוא סרט מלחמה המשולב בז'אנר המדע בדיוני, ועלילתו מתרחשת בבוסניה, עם תום המלחמה עקובת-הדם שהתקיימה שם (1995). קבוצת חיילים סרבים השרויים בטראומה, עם שוך הקרבות, נתקלים בישות מסתורית במהלך פעילות פינוי שדה מוקשים. זהו ספק אדם, ספק שטן, אולי גם וגם. אין לו צורך במזון או בשתייה, הם אינם יודעים עליו כלום, גם לא כמה זמן הוא מצוי שם, במבנה של מפעל נטוש, סמוך לקבר אחים. האם הם הוזים? או שהישות הזו תטריף את דעתם עד מוות?

מתי, איפה וכמה: רביעי (9 בחודש), 22:00. סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל.

תערוכת חוצות

אוסף נולים וגלגלי טווייה

מה: אחד הדברים החביבים על רובנו, הוא לחדש את המלתחה בתדירות גבוהה מהרצוי. בחברת "אחים עיני" שעוסקת בשחזור ובניקוי שטיחים, מבקשים להזכיר לנו שהבגדים לא נולדו בחנות, ולהעביר את המסר כי "מאחורי כל חוט מסתתר סיפור והיסטוריה אישית ולאומית". במפעלם בלוד, מציגים בעלי החברה תערוכה של אוסף נולים וגלגלי טוויה עתיקים, כולל פריטים נדירים, בהם נול ישראלי משנות ה-50 שנבנה בנחלת שבעה בירושלים, נול כבן 100 שנים, נול אנגלי מתחילת המאה הקודמת ועוד.

מתי, איפה וכמה: פתוח עד יום שלישי (15 בחודש), במפעל אחים עיני, הצורפים 4, אזור תעשייה צפוני לוד. בימי חול בלבד, בין השעות 09:00-16:00. הביקור ללא תשלום. טלפון לבירורים: 052-5251254.

תערוכה

"אופקים חדשים" בתחנה

מה: "אופקים חדשים", תערוכת יחיד לצייר מתן בן כנען, נפתחת הערב (ה') בגלריה של בית הספר לציור "התחנה" בתל-אביב. יש מידה של ציניות בבחירה בכותרת "אופקים חדשים", שמה הידוע של תנועת האמנים, שבשנות ה-50 וה-60 פנו לציור המופשט, בהנהגתו הכריזמטית של יוסף זריצקי. בן כנען, המתמקד בשנים האחרונות בעיקר בציורי נוף גדולי מידות, עוסק באמנות באופן הפוך לתפיסתם של אנשי אופקים חדשים, ומציג ציור קלאסי ריאליסטי. אולם ציוריו אכן עוסקים בנוף, והם מאוד חדשים (מהשנתיים האחרונות) ועכשוויים במהותם. הוא מצייר נוף אורבני ותעשייתי, כבישים שכבשו את השטח והפקיעו אותו משדות ירוקים, שנותרו נוכחים אך כאילו פורקו מכוחם.

מתי, איפה וכמה: חמישי 3.10 עד ה-3.11, גלריה התחנה, בן אביגדור 20, קומה 3 תל-אביב. הכניסה חינם.

קלאסי

התזמורת הסימפונית חיפה

מה: התזמורת הסימפונית חיפה תפתח השבוע את עונת הקונצרטים שלה בניצוחו של מנהלה המוזיקלי החדש, הסיני שו צונג (Xu zhong). צונג הוא אחד המנצחים הסינים הבולטים של תקופתנו, ובמקביל לתפקידו בחיפה - הוא מכהן כמנהל מוזיקלי של מוסדות חשובים באיטליה ובסין. הסולנית בקונצרט תהיה הצ'לנית טטיאנה וסיליאבה (vassilieva), ילידת רוסיה, שלמדה בברלין והופיעה עם רבים מהצמרת העולמית. תוכנית הקונצרט תכלול יצירות מאת בליני (קטע כלי מתוך האופרה "נורמה"), צ'ייקובסקי ("ווריאציות רוקוקו" ו"קטע קפריזי" לצ'לו ולתזמורת) וריכרד שטראוס (סוויטה מתוך האופרה "אביר הוורד" והסוויטה הסימפונית "דון ז'ואן").

מתי, איפה וכמה: ראשון (6 בחודש), 20:30 ושני (7 בחודש), 20:30, אודיטוריום חיפה. מחיר: 125 שקל, עם הנחות לזכאים. טלפון: 04-8599499.

מוזיקה יהודית

תזמורת הסולנים של ירושלים

מה: "תזמורת הסולנים של ירושלים" היא תזמורת חדשה, שעליה מנצח הרוסי ארקדי ברין. התזמורת תקיים השבוע הופעות בכורה בתל-אביב וירושלים, שבהן ינגן כסולן הקלרניתן המפורסם גיורא פיידמן. התוכנית שנבחרה להופעת הבכורה תכלול ברובה יצירות הקשורות לישראל או ליהדות, כולל הרבה מוזיקה בעלת אופי חסידי. בין היתר יבוצעו יצירות של אנטון ארנסקי אורה בת-חיים, גיל אלדמע, ג'ון ויליאמס (נושא הסרט "רשימת שינדלר"), משה וילנסקי, ג'ורג' גרשווין ואחרים. לאוהבי מוזיקת כלייזמר - זהו קונצרט שכדאי לבדוק.

מתי, איפה וכמה: רביעי (9 בחודש), 20:30, אודיטוריום סמולארש ת"א. חמישי (10 בחודש), 20:00, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים. מחיר: 249-179 שקל (ת"א), 269-169 שקל (ירושלים).

תערוכה

"I OMO"

מה: תערוכת יחיד יוצאת דופן של צילומיו הנדירים של דורי כספי נפתחת הערב (ה') בגלריה פלורנטין 45. באפריקה מצא עו"ד כספי את ביתו השני. כספי, מבעלי משרד עוה"ד כספי סרור, מהמשרדים המובילים בארץ בתביעות רשלנות רפואית, הרחיק עד אפריקה כדי לחוות שם את הטבע הבראשיתי, הפשטות והשלווה הפנימית. כבר שנים הוא שב, פעם אחר פעם, אל אנשי השבטים, רוקם עימם קשרי קרבה, ומתעד בעין רגישה ובצילום חד את מנהגי החברה המסורתית הנמצאת בסכנת הכחדה. התערוכה שאצרה הילה תדמור מציגה את החיים בעמק נהר האומו - אזור נידח ופראי בדרום אתיופיה.

מתי, איפה וכמה: פלורנטין 45 (פינת רח' השוק), תל-אביב, 3.10-13.11, ב'-ה': 11:00-13:00,16:00-18:00. שישי ושבת: 11:00-13:00. florentin45.com.

מוזיקה

ברי סחרוף בחירייה

מה: חירייה, הר הזבל המפורסם בישראל, הפך בשנים האחרונות לפארק ירוק מלבלב, והוא נקרא על שמו של ראש ממשלת ישראל לשעבר, אריאל שרון. כעת מתקיימות בו גם הופעות מוזיקליות, ובמוצאי שבת הקרובה יופיע שם ברי סחרוף, כחלק מסדרה של הופעות תחת כיפת השמיים, שמארגניה מכנים זאת כ"שילוב של טבע ותרבות". סחרוף יופיע בהרכב רחב מהרגיל, והוא ילווה בשמונה נגנים: אורן לוטנברג: גיטרה, גידי רז: סמפלרים וגיטרה, בן הנדלר: בס, ניר מנצור: תופים, איל תלמודי: כלי נשיפה, איתמר דוארי: כלי הקשה, גרשון וויסרפירר: כלי נשיפה ומיתר, ושי צברי: שירה וקולות. יהיה מבושם.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (5 באוקטובר), 20:00.

אתר חירייה - הכניסה לאמפי פארק אריאל שרון דרך צומת מסובים על כביש 4. מחיר: 169 שקל. טלפון: 03-5215200.