אלון חסן בראיון בלעדי: "ישבו בחדר ותכננו לחסל אותי. איך כ"ץ משלם על המים בחווה שלו? כשהוא יתפטר בגלל העסקים שלו - גם אני אתפטר"

"תשאל את בוז'י הרצוג אם משרד הרצוג פוקס נאמן שלו או לא" ■ השר כ"ץ: "מדובר במשק חקלאי. המים משמשים להשקיית כרמי הזיתים ומשולמים כחוק"

"אני רוצה לבשר לך ולכל עם ישראל שסוף-סוף חזרתי לנהוג בסקודה של הנמל", מתבדח אלון חסן בראיון ל"גלובס", עם שובו לראשות ועד העובדים החזק בנמל אשדוד. "דווקא יפה, 1,800 טורבו, אבל אל תדאג, אני לא הולך למכור את המכוניות שלי עכשיו", הוא ממשיך.

אפשר לשנוא את חסן, תתפלאו - אפשר גם לאהוב אותו, אבל קשה להתכחש לכנות שלו, לסלידה שלו מצביעות. הוא לא יחליף את מכונית הפאר בג'יפ של ניסאן תוך מלאכת מחשבת כמעשה יאיר לפיד, הוא גם לא יחביא את הסיגרים רק כדי להוציא אותם כשאין מצלמות בסביבה.

"אבא שלי תמיד היה איש עסקים, גדלתי לתוך זה. מגיל 17 אני עושה בעצמי עסקים וכל מה שיש לי עשיתי בעשר אצבעות. אי אפשר להגיד לי שהתעשרתי בזכות הזיקה לנמל. אז כל אלה שיושבים בירושלים ומעבירים עליי ביקורת, אני רוצה לראות אותם חושפים את מה שיש להם. גם אני יכולתי לרשום את העסקים שלי על שמם של חברים, שכנים וגיסים. אני מכיר את הטריקים האלה. אבל אצלי הכול היה על השולחן, אף פעם לא הסתרתי כלום.

"תשאל את בוז'י הרצוג אם משרד הרצוג פוקס נאמן הוא המשרד שלו או לא. תשאל את שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן אם אין לו קשר למשרד הזה. תבקש מאהוד ברק להסביר לך מה זה החברות האלה שהיו רשומות על שם הבנות שלו כשהוא היה שר ביטחון עם דירה ב-30 מיליון שקל במגדלי אקירוב. שיסביר לך שר התחבורה ישראל כ"ץ איך הוא משלם רק את המים בחווה הענקית שבה הוא מתגורר. רק את זה שיסביר. אז אני לא יכול לגור בווילה עם בריכה באשדוד? אני לא גנבתי שקל מאף אחד, אבל דבר אחד אני מבטיח - ביום שהם יודיעו שהם מתפטרים בגלל העסקים שלהם, גם אני אעשה את זה".

מהשר כ"ץ נמסר בתגובה: "מדובר במשק חקלאי. המים משמשים להשקיית כרמי הזיתים ומשולמים כחוק".

- מה לגבי הנראות? אתה לא מבין שזה צורם כשמנהיג עובדים מסתובב עם ג'יפ מפואר ומנהל עסקים פרטיים במקביל?

"אני נורא אוהב את כל המילים היפות האלה. 'נראות ציבורית'. מה זה נראות? איזה ציבור? מה אני, שר בממשלה? אני שר הביטחון? העובדים הם שבחרו אותי ואותם אתה צריך לשאול. היו לי עסקים כל הזמן הזה וכולם ידעו הכול. תשאל איך זה שבכל הליך בחירות במשך שנים אני מקבל מעל 90% מקולות העובדים, ובפעם האחרונה בכלל לא היו בחירות".

- אז יגידו לך שמיטב מנהיגי האזור זכו לשיעורי הצבעה כאלה. יגידו שפשוט מפחדים ממך.

"רק זה מה שחסר שיגידו עליי באמת, שאני מפחיד. תשאל את העובדים אם זה נובע מפחד, או אולי מאהבה. מהעובדה שאני עושה הכול בשבילם. מה לעשות שהם אלה שבוחרים בי ולא ישראל כ"ץ או שלי יחימוביץ'. אני מזמין אותה, את הגברת יחימוביץ', שהגדילה לעשות וקראה לי מושחת ובריון, להיות גיבורה ולהסיר את החסינות שלה. בוא נעמיד את המילים שהיא אמרה עליי למבחן משפטי בלי החסינות הזו" (יחימוביץ' העדיפה שלא להגיב).

- עם יד על הלב, כשעובדי נמל מגיעים לבית הקפה שלך בערב, אתה לא מזהה כאלה שמגיעים רק כדי שתגמול להם אח"כ? כאלה שצריכים עזרה בקידום או בתוספת דרגה לפני פרישה?

"הם מגיעים לקפה כי הם חברים שלי, וכי זה 'קפה גרג', כיף לשבת שם. צמוד אליי נמצא בית קפה מצליח ("ליונז") שגם הוא בבעלות חלקית של עובד נמל, ותראה כמה יושבים אצלו למרות שלא קוראים לו אלון חסן".

אייל שויקי דוברו של ח"כ הרצוג נסר בתגובה: "לח"כ יצחק הרצוג אין כל החזקות במשרד הרצוג פוקס נאמן, הקרוי על שם אביו. יצחק הרצוג אינו קשור במשרד מאז כניסתו לפוליטיקה לפני למעלה מעשור לא במישרין ולא בעקיפין. כל מי שטוען אחרת מוציא את דיבתו של ח"כ הרצוג".

*** הראיון המלא - במהדורה המודפסת