שלומי לחיאני: "גורם פוליטי חזק תפר נגדי את התיק"

אחרי שהוגש נגדו כתב אישום, ראש עיריית בת-ים מסביר ב"פגוש את העיתונות" למה הוא בוחר להתמודד, כשיש סבירות גבוהה שבג"ץ ידיח אותו אם ייבחר

אחרי הודעת הפרקליטות על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום וההצהרה שלפיה למרות זאת בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות, הגיע ראש העיר בת ים שלומי לחיאני לאולפן "פגוש את העיתונות". בריאיון לרינה מצליח הוא הצהיר, כי "גורם פוליטי חזק" תפר נגדו התיק וכי "כתב האישום מופרך". לדבריו, כי ההליך שמתנהל נגדו לא יפריע לו לנהל את העיר אם ייבחר שוב.

"כתב האישום נגדי חסר כל בסיס עובדתי", פתח לחיאני את דבריו. "אנצח בבית המשפט, אבל התחושה הקשה היא של 'מדינת ישראל נגד שלומי לחיאני'. האינסטינקט הראשוני שלי היה לקום וללכת".

במסמך המשפטי שהוגש לבית המשפט פורטו ההאשמות העומדות נגדו, לפיהן היה ערב באופן אישי לחובות שצברו חברות קבלניות שבבעלותו. לחיאני פעל לפי האישום יחד עם אחיו, אבי לחיאני, כדי לקבל כספי שוחד מגורמים שלהם עסקים עם עיריית בת ים, וזאת על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם הבנקים השונים וכדי להימנע מפשיטת רגל.

ראש עיריית בת-ים דחה את הטענות הללו מכל וכל. לטענתו, אחיו הוא זה שלווה את הכספים וההעברות בוצעו מחשבונו הפרטי. "לא ידעתי כלום", הסביר והוסיף כי "שוחד לא לוקחים באמצעות צ'קים".

ראש העיר בת-ים ציין, כי למרות קביעת בג"ץ, בה הודחו ראשי הערים נצרת עלית ורמת השרון מתפקידם, "אף אחד לא יכול לאלץ אותי להתפטר, רק המועצה".

לחיאני במסיבת עיתונאים אחרי הגשת כתב האישום: "נקי מכל רבב"

מוקדם יותר השבוע כינס לחיאני מסיבת עיתונאים, ובה הגיב על סדרת האישומים שיוחסו לו בכתב האישום. "בחלום הכי שחור שלי לא חלמתי שבחודש שבו אני מסיים עשור לעשייתי הציבורית - אוכתם בכתב אישום", אמר לחיאני. "זה רגע קשה ביותר לאדם שפעל כל חייו כמוני, ואף קשה יותר לנוכח אמירת בג"ץ שאני כה מכבד".

בהמשך טען לחיאני כי על אף העבירות שיוחסו לו בכתב האישום, הוא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר. "כתב האישום חסר כל בסיס עובדתי", הצהיר. "אני נקי מכל רבב וסופו של התהליך ברור. אני מתכוון לעמוד למבחן הציבור הבת-ימי ולהתמודד בבחירות הקרובות. אני מבקש מהציבור בבת ים לקרוא את כל כתב האישום ולבחון אותו מילה במילה ולשאול עצמו אם הוא מאמין לי".