אלכס רודריגז נגד ה-MLB: 'קנתה' שיתוף-פעולה של עדים בפרשת הסמים

כוכב הבייסבול והאיש שמחזיק בחוזה הכי יקר בספורט האמריקאי הגיש תביעה נגד הליגה והקומישינר שלה, בטענה כי תפרו לו תיק ומנהלים נגדו "ציד מכשפות"

פרשת הסמים של אלכס רודריגז ממשיכה להסתעף. שחקן הבייסבול, שבמהלך השבוע האחרון ניהל בוררות בדלתיים סגורות מול ה-MLB בנוגע להשעייתו מ-211 משחקים (עד סוף עונת 2014), הגיש לבית המשפט העליון בניו יורק תביעה נגד הליגה והקומישינר שלה, באד זליג.

בין שלל האשמותיו של "איי-רוד" בתביעה, הוא טוען כי ה-MLB "קנתה" את שיתוף הפעולה של אנתוני בוש, ראש מעבדת האנטי-אייג'ינג ביוגנסיס (Biogenesis), שסיפקה, לטענת הליגה, הורמוני גדילה בלתי חוקיים לרודריגז ולשחקנים נוספים. עדותו של בוש נחשבת לעדות מפתח בתיק הסימום שבנתה הליגה נגד רודריגז. "איי-רוד" סבור כי ה-MLB וזליג מנהלים נגדו "ציד מכשפות", מתוך מטרה למנוע ממנו להמשיך לקחת חלק בענף הבייסבול בארצות הברית. התביעה מאשימה את באד זליג בניסיון ציני "לייצר הישגים, כותרות ומורשת אישית" על חשבונו של רודריגז.

יש לציין כי שחקנים אחרים שהורשעו בפרשת ביוגנסיס הושעו לכמות משחקים נמוכה בהרבה - 100 משחקים במקסימום, אם כי עבור רודריגז מדובר בהרשעת סימום שנייה במהלך הקריירה שלו. רודריגז, שחקנה של ניו יורק יאנקיז, ובאי-כוחו, טוענים כי בוש קיבל תשלום של 5 מיליון דולר בתשלומים חודשיים, על מנת "להבטיח את שיתוף הפעולה שלו".

נציין כי רודריגז בן ה-38 מחזיק בחוזה היקר ביותר בספורט האמריקאי - סך של 275 מיליון דולר ל-10 שנים, מתוכם היאנקיז עדיין חייבים לו 86 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה ניהל רודריגז התכתשויות מול היאנקיז, בעקבות העובדה שלטענתו, הקבוצה מנסה להתנער מהחוזה שלו. עם זאת, היאנקיז לא הוזכרו בתביעה שהגיש.