"אם לא תחול פריצת דרך בארה"ב, נראה עצבנות בשווקים"

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס: "הידרדרות למצב של חדלות פירעון תהיה בעלת השלכות חמורות יותר עבור הצמיחה, מה שמבטיח שהרכישות של הבנק המרכזי יימשכו בתרחיש זה"

יניב חברון, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מעריך בסקירת המאקרו השבועית כי "אם לא תחול פריצת דרך אמיתית במשא-ומתן בין הנשיא אובמה לבין הרפובליקנים בנושא התקציב - מו"מ שבינתיים עוד לא החל, המשקיעים לא יוכלו להישאר אדישים השבוע, ונתחיל לראות את העצבנות בשווקים. השוק האמריקאי היה זה שהוביל את שוקי המניות בעולם בשלוש השנים האחרונות, אבל המחירים כבר לא ממש זולים והמשקיעים רק יחפשו טריגר למימוש רווחים".

לדברי חברון, "הידרדרות למצב של חדלות פירעון תהיה בעלת השלכות חמורות יותר עבור הצמיחה, מה שמבטיח שהרכישות של הבנק המרכזי יימשכו בתרחיש זה. יחד עם זאת, אנחנו בכלל לא בטוחים שאלה יהיו חדשות טובות עבור שוק האג"ח ושוק המניות. הידרדרות למצב של חדלות פירעון, אפילו טכנית, עשויה להוביל שוב למצב של הורדת דירוג, וקשה לראות את המשקיעים מתעלמים מההשפעות על הכלכלה ומוצאים נחמה רק בהמשך ההדפסות".

מאידך, אומר חברון, "במקרה שיגיעו לפתרון השבוע, הסיכוי לצמצום הרכישות בדצמבר יעלה, שכן סיכון תיקרת החוב הוסר והנתונים הכלכליים ממשיכים להציג שיפור, מה שבהחלט לא יטיב עם שוק האג"ח וככל הנראה גם לא ממש יספק רוח גבית למניות".

ביחס לשוק המקומי, חברון ממשיך לתת עדיפות להשקעה במדדים הסקטוריאליים ביחס להשקעה במדדים המובילים, ומבין המדדים המובילים הוא מעניק עדיפות למדד תל-אביב 25. "מדד תל-אביב 100 יקר", הוא מעריך.