לפיד: "משתתפים בצערה של משפחת יוסף; יהי זכרו ברוך"

הודעות תנחומים מכל קצוות הקשת הפוליטית לאחר מותו של הרב עובדיה יוסף

הלוויתו של הרב עובדיה יוסף, שנפטר היום בגיל 93, תצא בשעה 18:00 מישיבת פורת יוסף גאולה בירושלים. עשרות אלפים צפויים ללוות את ארונו.

עדיין לא ברור באיזה אופן תשפיע הסתלקותו של הרב על המערכת הפוליטית, אך מכל קצוות הקשת הפוליטית נשלחו מיד עם היוודע הבשורה על מותו הודעות תנחומים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "שמעתי ביגון כבד על לכתו של הרב הראשון לציון הרב עובדיה יוסף, מגדולי הפוסקים בדורנו. הרב עובדיה היה ענק בתורה ובהלכה ומורה דרך לרבבות. הוא פעל רבות להאדרת המורשת ישראלית, ובה בעת פסיקותיו התחשבו בתמורות הזמן ובמציאות החיים המתחדשת במדינת ישראל. הוא היה חדור באהבת התורה והעם. הערכתי מאוד את אישיותו הלבבית ואת דרכו הישירה. בפגישותיי עמו תמיד החכמתי ולמדתי. עם ישראל איבד את אחד מחכמי דור. אני שולח את תנחומי למשפחתו, לתלמידיו ולמוקירי דרכו הרבים".

"יאיר לפיד וסיעת מפלגת יש עתיד משתתפים בצערה של משפחת יוסף על מותו של המרן הרב עובדיה יוסף. הרב יוסף היה ממעצבי הרבנות הראשית בישראל ואחד מגדולי פוסקי ההלכה והסתלקותו מותירה חלל גדול בעולם התורה. יהי זכרו ברוך", נמסר מ"יש עתיד".

שר המודיעין יובל שטייניץ הודיע כי "עם ישראל איבד היום אדם יקר, רב דגול ואיש רוח ענק, הרב עובדיה יוסף. הייתה לי הזכות לקרוא כמה מספריו ולהיפגש איתו כתריסר פעמים ותמיד התרשמתי מחוכמתו, מבקיאותו ומדאגתו לכל עם ישראל. אני משתתף בצערה של משפחת יוסף ושל חבריי בתנועת ש"ס על האובדן הגדול".

השר אורי אריאל הביע גם הוא צער גדול. "ציון במר תבכה וירושלים תתן קולה. עם ישראל כולו מבכה את לכתו של מרן גדול הדור הרב חיים עובדיה יוסף זצוק"ל. היה גדול הפוסקים ומורה ההוראה בדורנו שהקדיש חייו למען תורת ישראל ועם ישראל. זוהי שריפה לכל בית ישראל והסתלקותו הינה חור עצום שנפער בלב האומה".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ספד לרב עובדיה: "הרב עובדיה היה מנהיג דגול, יחיד בדורו הנערץ על ידי רבבות עמך בית ישראל, הוא עמד תמיד לימין החלש והנרדף ופסיקותיו האירו את הדרך לדור שלם והרימו את קרנה של יהדות ספרד המעטירה. בזיכרון העם הוא ייחרט כ'ראשון לציון' רב ראשי ואב אוהב לבניו ולרבבות תלמידיו".

מהבית היהודי נמסר: "הרב עובדיה יוסף, גדול התורה, שידע להיכנס לעובי הקורה בסוגיות הלכתיות קשות, כמו התרת אלף עגונות אחרי מלחמת יום כיפור, יחסר לכל בית בישראל. הרב עובדיה ידע לחבר בין העם לבין התורה, מתוך גישה של 'כוח היתרא עדיף'. אנו מבכים את לכתו ושולחים תנחומים לבני משפחתו ולתלמידיו".

ח"כ אראל מרגלית מהעבודה השתתף בצער המשפחה ואמר כי "הרב היווה בימי חייו אבן שואבת לחכמה, דעת, יזמות הלכתית ולרוח היהודית. פעילותו הציבורית, התורנית ועשרות הספרים שכתב בימי חייו השפיעו ושינו את חייהם של מאות אלפי אזרחים. למרות שלא תמיד הסכמתי עם דרכו, מיותר לציין כי זוהי לא רק אבדה לתנועת ש"ס ומאמיניה. הרב עובדיה היה מגדולי הדור, מנהיג קהילה גדולה, שוחר שלום שתרם רבות למדינה".