סקר פלאפון: 80% מהסטודנטים גולשים בפייסבוק בשיעור

כרבע מהסטודנטים מחזיקים גם בטאבלט, גם בסמארטפון וגם בלפטופ ■ ל-90% יש לפטופ, ל-86% יש סמארטפון, והם מוכנים להשקיע כ-1,000 שקל על טאבלטים

כרבע מהסטודנטים בישראל מחזיקים גם בטאבלט, גם בסמארטפון וגם בלפטופ - כך עולה מסקר שנערך עבור חברת פלאפון לקראת החזרה לספסל הלימודים האקדמי, ולרגל השקה של תוכנית סלולר שמתאימה לסטודנטים שמחזיקים כאמור במספר מכשירים במקביל.

הסקר נערך על-ידי חברת אקספרטו בקרב 302 סטודנטים, במדגם אקראי ומייצג של אוכלוסיית הסטודנטים לתואר ראשון ושני.

מהסקר עולה כי ל-90% מהסטודנטים כיום יש לפטופ, והוא משמש כאמצעי הלימוד העיקרי עבורם במוסדות ההשכלה הגבוהה. לקראת שנת הלימודים הקרובה, 40% מהסטודנטים רכשו או צפויים לרכוש לפטופ חדש.

לפי ממצאי הסקר, כמעט כל הסטודנטים מחזיקים במכשיר סלולרי, כאשר ל-86% מהם יש סמארטפון מתקדם. סטודנטים בגילאי 25 ומעלה נוטים להחזיק ביותר מכשירים מאשר סטודנטים צעירים יותר.

מבחינת השקעה כספית, הסטודנטים העידו כי הם מוכנים להשקיע כ-1,000 שקל בממוצע על טאבלטים, וזאת בנוסף ללפטופ. יחד עם זאת, הטאבלט המועדף עליהם הוא האייפד של אפל (50%), אחריו סמסונג גלקסי טאב (כ-38%), ואחריהם אסוס.

80% מהסטודנטים שנשאלו העידו כי הם גולשים בפייסבוק במהלך השיעור, כמו גם ברשתות חברתיות נוספות. 70% מהסטודנטים העידו כי הם נכנסים גם לאתרי חדשות, וכ-40% מהם צופים בסרטונים במהלך השיעור.

מהסקר עולה גם כי 39% מהסטודנטים עדיין גרים בבית, וכ-55% מהסטודנטים הרווקים מתגוררים במעונות הסטודנטים או בדירות שכורות בקרבת מוסד הלימודים. מרבית הסטודנטים בגילאי 20-24 מתגוררים אצל ההורים, כאשר אצל סטודנטים מבוגרים יותר נרשמה העדפה להתגורר מחוץ לבית.

לדברי נירית בן-קיש, מנהלת אגף השיווק בפלאפון, "הגאדג'טים השונים תופסים יותר מקום בחיי הסטודנטים ומהווים עבורם אמצעי חשוב ועיקרי בתקופת הלימודים. אנו מציעים לסטודנטים מסלול מיוחד החל מיום חמישי הקרוב: חבילת דקות ו-SMS חופשי בעלות של 69 שקל לחודש למתניידים, עם 5G גלישה לשנה, או חבילת הטריפל נט לשנה, או 500 דקות לשיחות לחו"ל כל חודש למשך שנה".