עיכוב נוסף בהטמעת המסלקה הפנסיונית - לסוף נובמבר

לדברי גורמים בשוק, המערכת עדיין לא מצליחה להתמודד עם הבאגים שמאפיינים אותה עד כה

נמשכים הקשיים האדירים בהשקת פעילותה של המסלקה הפנסיונית, כאשר לדברי גורמים בשוק המערכת עדיין לא מצליחה להתמודד עם הבאגים שמאפיינים אותה עד כה. לאחר שכבר אוגוסט דיווחנו ב"גלובס" על קשיים טכניים בהפעלת המסלקה הפנסיונית המרכזית שיצאה לדרך לפני מספר חודשים שהביאו לדחיית מועד חיוב השוק לעבוד דרכה לאמצע אוקטובר, מודיע היום (ב') אגף שוק ההון באוצר על דחייה נוספת במועד זה.

באוצר מסרו היום כי המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, הודיעה לגופים המוסדיים, לסוכני ביטוח וליועצים פנסיוניים, על דחיית חובת השימוש במסלקה הפנסיונית בחודש וחצי - לסוף נובמבר השנה, "לנוכח בקשתם של סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים להמשיך את היערכותם לקראת עבודה מול המסלקה". עוד הוסיפו באוצר כי "הדחייה תאפשר לגופים מוסדיים להמשיך בהטמעת נוהלי עבודה חדשים יחד עם המסלקה ולאגף שוק ההון לבצע בדיקות נוספות".

בסוף אוגוסט האחרון דיווחנו כי סוכני ביטוח וגורמים נוספים בשוק התלוננו כי המסלקה הפנסיונית אינה מתפקדת, לא ניתן לקבל נתונים והיא אינה עומדת בלוח הזמנים. היום אומר גורם בשוק כי "המסלקה עוברת חבלי לידה מאוד מאוד קשים, והמגבלה האפקטיבית כרגע לפעילותה אינה הסוכנים או המוסדיים (שהם אכן בבעיה מסוימת בהקשר זה) אלא המסלקה עצמה ויכולותיה הטכניות שלא קרובות לרמה הנדרשת. להערכתי ייקח עוד לפחות כחצי שנה עד שהיא באמת תוכל להתחיל לפעול ברמה בסיסית".

המסלקה הפנסיונית הינה פרויקט דגל של אגף שוק ההון באוצר, בוודאי של הממונה הוקדם שראה בה נדבך מרכזי לשוק הפנסיוני העתידי. המסלקה הינה פלטפורמה מחשובית להעברה בזמן אמת של מידע ובעתיד גם כסף, בין השחקנים השונים בשוק הפנסיוני. היא הוקמה על ידי חברת סוויפטנס, שבניהול עמוס מרום ובבעלות חברת ה-IT נס טכנולוגיות, לאחר שזכתה במכרז שפרסם אגף שוק ההון באוצר. המסלקה הושקה חגיגית ב-28 ביוני 2013.

מחברת סוויפטנס נמסר כי "המסלקה הפנסיונית מחברת את כל 110 הגופיים המוסדיים בישראל למספר גדול של סוכני ביטוח ויועצים. עלייתה לאוויר של המסלקה מלווה בתהליך של השקה מדורגת במסגרתו שוחררו מספר מהדורות שהובילו לשיפור ביציבותה. דחיית חובת השימוש על ידי משרד האוצר תאפשר השלמה של התהליך. עם השלמה העלייה לאוויר והחלת חובת השימוש המסלקה תיצור מהפיכה של ממש בניהול חסכונות הציבור על ידי הצגת מידע מלא לציבור הרחב".