תביעה: "TGI הונתה משקיעים מישראל בפרויקט בקוסטה ריקה"

‎לטענת 16 ישראלים, חברת ההשקעות הטעתה אותם והבטיחה להם תשואה בעסקת רכישת מלון בעיר סאן חוזה בקוסטה ריקה ■ ‏TGI‏: "תביעה מופרכת"

האם משקיעים ישראלים שרכשו מלון בקוסטה ריקה, קיבלו הבטחות-שווא על קבלת תשואות גבוהות? לבית משפט המחוזי בתל-אביב הוגשה לאחרונה תביעה בסך של כ-3.5 מיליון שקל נגד חברת ההשקעות TGI ונגד בעלי השליטה בה, יוסף טוביהו ושרון שאתי. התובעים הם 16 ישראלים, הטוענים לנזקים שנגרמו להם בעקבות כניסה לעסקת רכישת מלון "Apartotrl Colaye", הממוקם בעיר סאן חוזה בקוסטה ריקה ב-2009.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ארנון גרפי, טוענים התובעים כי לאחרונה התברר להם כי TGI הטעתה אותם, וכי בעלי החברה פעלו מאחורי גבם, גזלו מהם את כספם והפרו ההסכמים עימם, תוך שהם פועלים ברשלנות שעלתה לתובעים בחסכונות שחסכו לאורך שנים ארוכות.

עוד הם טוענים כי בפגישות השונות עמם כמשקיעים פוטנצאליים, הציגה להם החברה מצגים, לפיהם מדובר בפרויקט נושא תשואה מובטחת. לטענתם, נאמר להם כי לאחר שדרוג ושיפוץ המלון, ואפילו בטרם תושבח הקרקע וייבנו מגדלים למגורים ולמסחר, המלון יניב תשואה של 8%-15% בשנה (תשואה התחלתית מובטחת של 8%, שצפויה עם הזמן לעלות ל- 15%).

לדבריהם, על אף התחייבויות בכתב לתשואה שנתית מובטחת בגובה של 8%, לאורך השנים התקבלו סכומים קטנים וחלקיים בלבד. כמו כן טוענים התובעים כי לאחרונה נודע להם כי רק כמחצית מהכספים שהתקבלו מהמשקיעים לצורך רכישת המלון ושיפוצו אכן שימשו לכך בפועל.

סיסמאות-שווא

"הנתבעים התנהלו ביודעין בחוסר תום-לב מובהק, תוך שימוש במצגי-שווא שקריים, מטעים ומוטים ביודעין, הכול כדי להונות את כל אחד מהתובעים", צוין בכתב התביעה.

לטענת התובעים, הנתבעים פעלו ללא לאות במטרה להחתים את התובעים על הסכמי רכישה, תוך שימוש בסיסמאות-שווא, כגון "תשואות של 8%-15%" ו"רווחי הון עצומים", הכול על מנת לגייס במירמה כספים לטובת השקעות "מבטיחות ומובטחות" לכאורה, כפי שהוצגו על-ידי הנתבעים.

עוד נטען בתביעה כי הנתבעים מסרבים להעביר לתובעים דוחות כספיים ונתונים מאומתים על-ידי רואה חשבון כמובטח, וכן מסתירים מהם את העלות האמיתית של רכישת הנכס, הסכם הרכישה, אופן המימון של שינויים שבוצעו בנכס, עלות הפרויקט, הכנסותיו, תהליכי קבלת ההחלטות ועל-ידי מי התקבלו וזהות המשקיעים שרכשו יחד את הנכס.

התובעים מציינים כי ב-4 השנים מיום רכישתו על-ידי הקבוצה, עבד המלון בתפוקה מלאה, והתקבלו מפעילותו כספים רבים. ואולם, המשקיעים קיבלו תקבולים חלקיים בלבד, שלא לפי חלקם היחסי.

לדבריהם, הסכומים המדויקים שהרוויח המלון אינם ידועים להם, כיוון שהנתבעים מסרבים להעביר נתונים אודות רווחי המלון, כפי שהם מסרבים בכל תוקף להעביר דוחות מבוקרים על-ידי רואה חשבון.

התובעים מבקשים מבית המשפט לאשר את ביטול ההסכמים שנחתמו בינם לבין הנתבעים, ודורשים כי יושבו להם כל התשלומים ששילמו בפועל, לצורך רכישת הזכויות בפרויקט ויתר ההוצאות הנילוות לכך.

מחברת TGI נמסר בתגובה לתביעה: "מדובר בתביעת-סרק מופרכת מיסודה, שתתברר בבית המשפט".

יצוין כי תביעה זו מתווספת לתביעות נוספות שהוגשו נגד TGI בשנים האחרונות על-ידי משקיעים שרכשו באמצעוה נכסים בחו"ל. כך, למשל, ב-2010 הגישו 26 משקיעים למחוזי בתל-אביב תביעה בסך 5 מיליון שקל נגד החברה. בתביעה טענו המשקיעים כי TGI הציעה להם להיכנס למיזם מסחר ומגורים בקנדה, תוך שהציגו בפניהם כי מדובר בפרויקט סולידי שיניב תשואה מובטחת וקבועה - בעוד שבפועל התברר כי מדובר בעסקה ספקולטיבית.