"אני רוצה שיזכרו את דודו טופז. השאלה היא איך יזכרו אותו"

מיקי גולדנברג, אחיו של הבדרן המנוח דודו טופז, מדבר לקראת שידור הסרט הגנוז "מלך הרייטינג" הערב בערוץ 10

"לצערי, הסרט על דודו מעיר את השד העדתי שחשבנו שהוא מת" - כך אומר היום (ג') ל"גלובס" מיקי גולדנברג, אחיו של הבדרן המנוח דודו טופז, ששם קץ לחייו בתא המעצר לפני כ-4 שנים.

גולדנברג אומר כי הוא לא מתנגד לשידור הסרט "מלך הרייטינג", שישודר הערב ב ערוץ 10, לאחר שנגנז לפני 8 שנים, בימי שיא תהילתו של הבדרן, על-ידי זכיינית ערוץ 2 קשת. עם זאת, הוא מוסיף כי הסרט מציג קטע ובו מתבטא טופז בנושאים עדתיים, אשר לדברים מציגים אותו "לא טוב".

"פתאום, כל פעם מישהו שיש לו תחושת קיפוח עמוקה מנסה להעיר את השד הזה כדי להרגיש שהוא לא לבד", מספר גולדנברג. "זו הסיבה שביקשתי אז לגנוז את הסרט. אני זוכר שצפינו בו ולקחתי את דודו לשירותים ואמרתי לו 'בשנייה זו הסרט חייב להיגנז'. בתקופה ההיא דודו עשה בקשת מה שהוא רצה, והסרט אכן נגנז באותו הרגע. קשת לא רצו לאבד אותו אז כנכס והבינו שהם לא רוצים להיות חלק מפתיחת נושא השד העדתי, שהוא פאסה".

- אז אתה לא שמח היום על שידור הסרט?

"בוודאי שלא, כי יש קטע לקראת הסוף כשדודו מוציא מפיו את הפליטות ההזויות האלה. אני, ובטח הוא, שילמנו על האמירות האלה מחיר כבד בחייו. חבל שהוא הרגיש כך ולא נצר את לשונו, וחבל שהעורך (דורון צברי, ל"א) הפך את הטפל לעיקר.

"קשת כמובן לא הייתה משדרת את זה היום, מכיוון שהוא מוקצה שם כרגע, מסיבות הגיוניות; וערוץ 10 הסכים על בסיס תקווה לרייטינג. כל עוד ממשיכים לנצל את דודו למשיכת רייטינג - אני מאושר. קיוויתי שזה יהיה בנסיבות חיוביות יותר ולא תוך עיסוק בדברים השוליים ביותר".

לדברי גולדנברג, "זה עושה לי טוב שיזכרו אותו. מצד שני, השאלה היא איך יזכרו אותו. אני חושב שבסרט הזה, שנעשה לפני המון זמן והלך איתו צלם עם מצלמה גדולה ואגו פחות גדול, יש ערך תיעודי".

בימים אלה גולדנברג כותב ספר ובו תיעוד השיחות שניהל עם אחיו בזמן שזה שהה במעצר, לאחר שהורה על תקיפת בכירים בתעשיית הטלוויזיה. "אלה שיחות אמיתיות שהוקלטו מהכלא, לפעמים 3-4 שיחות ביום, כשניסיתי לרומם את רוחו והייתי צריך להעלות אותו מהעומק שאליו שקע, בניסיון שיראה את האופק. יש שם עובדות שאף אחד לא יודע עליהן".

- לא חשדת שהוא הולך להתאבד?

"ידעתי שזה מה שהוא מתכנן, אבל הרגשתי שאני מצליח להעלות אותו בחזרה. אלה היו 3.5 חודשים של שיחות בלתי פוסקות, כי התירו לו לדבר רק איתי ועם עורכי הדין. היו שיחות על אבא והחינוך, על האם יש אלוהים או אין, שיחות מהות".

לדברי גולדנברג, הוא כבר החל לתכנן הפקה של הופעה שאותה התכוון טופז להריץ לאחר שחרורו מהכלא, בשם "דג ברשת", שם המבצע המשטרתי לתפיסתו של טופז. "אמרתי לו 'נהפוך את הדבר האיום שעשית לדבר יפה. ותביא את זה למקום חשוב, לא מבדר, אלא חשוב'. הכנתי אפילו רעיון לכרזה, כשהוא עם פרצוף מחזיק סורגים".