קרן דואט בוחנת הצעה חדשה להשקעה בחבס

קרן ההשקעות הבריטית נסוגה בעבר מהסדר חוב שגיבשה מול מחזיקי האג"ח של חבס השקעות, צעד שגרר את חבס להליכי פירוק

גם לאחר שחברת חבס נשלחה בשבוע שעבר לפירוק, בוחנת קרן דואט (DUET) ביצוע עסקה בחברה. ל"גלובס" נודע כי קרן ההשקעות הבריטית, שנסוגה בעבר מהסדר חוב שגיבשה מול מחזיקי האג"ח של חבס השקעות, בוחנת הגשת הצעה חדשה למחזיקים.

לפני כחודשיים אישרו מחזיקי האג"ח של חבס (שלהם חייבת החברה כ-450 מיליון שקל) את הצעת ההסדר של דואט. במסגרת זו תכננה הקרן הבריטית להזרים כ-57 מיליון אירו לקופת החברה, תמורת הנכס העיקרי שלה, מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI. אולם, בתוך שבועות ספורים נסוגה דואט מההסדר שגיבשה, והותירה את המחזיקים בידיים ריקות, אחרי שדחו כמה הצעות נוספות להסדר בחברה - המרכזית ביניהן של חברת אספן גרופ.

בעקבות פניית הפרסה של דואט איימו המחזיקים בתביעה שיגישו נגד הקרן בדרישה לממש את ההסדר כפי שנחתם. לא מן הנמנע כי בדואט מעוניינים כעת להימנע מכניסה להליכים משפטיים, אולם היקף ההשקעה שמוכנים לבצע בחבס נמוך ככל הידוע מהצעת ההסדר המקורית.

נסיגתה של דואט מהצעת הסדר החוב גררה את חבס להליכי פירוק, וכעת נמצאת החברה תחת ידיהם של עו"ד גיא גיסין ועו"ד גיל אורן ממשרד יגאל ארנון, שמונו בסוף השבוע האחרון למפרקים זמניים של החברה על-ידי השופטת ורדה אלשיך. דירקטוריון חבס, בראשות היו"ר והבעלים לשעבר, הרצל חבס, סיים את כהונתו.

קריסתה של חבס השקעות נבעה מהשקעת ענק ממונפת שביצעה ברכישת 21% ממניות NSI. בעקבות ירידה משמעותית בשווי מניות קרן הריט ההולנדית, הודיעה חבס במארס למחזיקי האג"ח כי לא תוכל לעמוד בתשלומי החוב.