קארן שריד ל"ליידי גלובס": "תמיד ידעתי לעשות כסף"

קארן שריד, לשעבר בכירה באינטל ומי שהובילה את אלמה לייזרס לאקזיט ענק ב-221 מיליון דולר, מדברת על סוד ההצלחה שלה ■ וגם: מדוע היא חששה ממעצר בשדה התעופה בארה"ב?

"תמיד ידעתי לעשות כסף", אומרת בראיון ל"ליידי גלובס" קארן שריד, היום מנכ"לית פוסון ישראל ובעבר נשיאת אלמה לייזרס שהובילה את החברה לאקזיט מרשים של 221 מיליון דולר, כשנמכרה לפוסון פארמה הסינית.

היא עזבה את הבית כשהתחתנה, בגיל 22. כשהחברות שלה החליטו ללדת, שריד הייתה שקועה כולה בקריירה. את בתה הראשונה ילדה 7 שנים אחרי החתונה. "אף פעם לא היה זמן. וגם כשכבר ילדתי, הבוס הגיע אל בית החולים עם מסמכים לחתימה, וחזרתי לעבוד כמעט מיד. חשבתי שהעולם יתמוטט בלי קארן. עד היום אני יותר מדי פעמים חושבת כך".

"אמא שלי גידלה עבורי את הבת הראשונה, אני לא עזרתי כך לילדים שלי", היא אומרת בלי צער. "גם הבת השנייה ידעה שאני יותר אמא של ערב וסופי שבוע, ושהיא מקבלת דברים שילדים אחרים לא מקבלים: כל מה שאמא קרייריסטית שמגשימה את עצמה יכולה לתת ברמה הרגשית".

- איך את יודעת מתי את תקועה?

"אדם קרייריסט צריך לדעת שאם הוא מגיע לשיא ומרגיש שהוא טיפה יורד - שם הוא צריך לשנות. אבל צריך להכין את עצמך עוד לפני שהגעת לפסגת ההר. זה תכנון קריירה. אם אתה יכול לשלוט על האופק הזה, אז אתה יודע לשלוט בחיים שלך".

* כיצד הצליחה שריד לטפס מעלה ומה היה האירוע המפחיד ביותר בקריירה שגרם לה לחשוש ממעצר בארה"ב? הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שפורסם אמש (ד') ונמכר ברשת סטימצקי