הצעה לסרייה A: תשלום מראש של 5.5 מיליארד אירו על זכויות שידור

חברת השיווק אינפרונט מעוניינת לרכוש את זכויות השידור של הליגה האיטלקית לעונות 2015/16-2020/21

חברת שיווק זכויות הספורט האירופית אינפרונט (Infront Sports & Media Agency) מציעה לסרייה A לרכוש את זכויות השידור המקומיות שלה לשש שנים, בתמורה לסכום כולל של 5.49 מיליארד אירו. על-פי ההסכם המתגבש, בשלוש העונות הראשונות של החוזה (2015/16-2017/18) יעמדו התשלום לליגת הכדורגל הבכירה של איטליה על 900 מיליון אירו לשנה; בשלוש העונות שלאחר מכן (עד 2020/21) יצמח הסכום ל-930 מיליון אירו בעונה.

באינפרונט, שמציעים לשלם את כל הכסף לליגה האיטלקית מראש - טוענים כי במידה וספקיות הכבלים והלוויין "Sky איטליה" ו"מדיה-סט פרימיום" יציעו עבור הזכויות סכומים נמוכים יותר מ-900 מיליון אירו בשנה (שאגב, דומים לאלו שמקבלת כיום הליגה האיטלקית בגין הזכויות המקומיות שלה), אינפרונט תקים ערוץ טלוויזיה משלה ובו תשדר באופן בלעדי באיטליה את הסרייה A.

אינפרונט הציגו סקר שערכה עבורם חברת המחקר Eurisko, ובו נטען כי ערוץ כזה יוכל למשוך כ-5.6 מיליון מתחברים בתשלום.

עד היום, מודל הרווח של אינפרונט עם הליגה האיטלקית התבסס על דמי תיווך שגבתה מהנהלת הסרייה A בגין מכירת הזכויות. על-פי הערכות, תחת החוזה הנוכחי שלה מול הסרייה A, היא מרוויחה 35 מיליון אירו בשנה כדמי ייעוץ, תיווך וטיפול בזכויות השידור. מספר מועדונים בולטים בליגה, ביניהם האלופה יובנטוס, אינטר, רומא ופיורנטינה - הביעו לאחרונה תרעומת על דרך ניהול הזכויות של אינפרונט וקראו להחליפה באמצעות מכרז שייפתח גם לחברות שיווק זכויות אחרות.