אלופה באיצטדיון

מוקד המשיכה היה הסיפורים האישיים של היזמות והיזמים

"איצטדיון הסטארט-אפ" חצה השבוע את קו ה-21 אלף חברים בפייסבוק. את האיצטדיון הקמנו לפני כשנה וחצי, ללא מטרות רווח, כפלטפורמה לשיתוף מידע ותמיכה בין יזמי ההי-טק הישראלי. אחת הסיבות לכך שהאיצטדיון הפך למוקד משיכה והשראה, היא הסיפורים האישיים של היזמות והיזמים שהסכימו לשתף את חוויתם האישית עם חברי הקהילה. השבוע הגיעה לאיצטדיון יזמת היי-טק, שכבר הוכיחה בעבר את נחישותה ואת אומץ ליבה בנסיבות אחרות. זוהי המדליסטית האולימפית, הג'ודוקא יעל ארד.

הסיפור של ארד מושך קווי דמיון מקבילים בין עולם הספורט התחרותי לבין עולם היזמות המאתגר לא פחות ממנו. כך סיפרה לנו הספורטאית האולימפית יעל ארד:

"בשנת 1996, אחרי 21 שנות קריירה, כשאני אלופת אירופה, סגנית אלופת העולם וסגנית אלופה אולימפית בג'ודו, פרשתי בגיל 29. מיד עם פרישתי התחלתי ללמוד במרכז הבינתחומי בהרצליה (מחזור ב') מנהל עסקים. במשך עשר שנים ניהלתי את חברת PMI, שהתמחתה באלבומי איסוף לילדים ובהם 'סופרגול'. בשנים אלו התפתחה PMI להיות החברה המובילה בישראל בתחום מוצרי פנאי ממותגים לילדים.

"בשנת 2010 התחלתי ללוות את הסטארט-אפ מוגובי. לאחר שנתיים של ליווי כיו"ר החברה והובלת סיבוב גיוס ראשון התבקשתי על-ידי המשקיעים לנהל את החברה כשלצידי היזם ויוצר מוגובי אייל שמי, שהתפנה לניהול התוכן והפיתוח של החברה.

עולם וירטואלי לילדים

"מוגובי הוא עולם וירטואלי לילדים, בו הילד מרכיב לעצמו את האווטאר שלו ובונה לו חיים שלמים שבמרכזם חיי קהילה עשירים ואינטראקציה חברתית עם ילדים אחרים. לפני שנה וחצי, לאחר שמוגובי ישראל הפכה לחברה מובילה ורווחית והמודל העסקי של החברה הוכח, התחלנו בהכנות ליציאה לשוק הבינלאומי.

"ביוני 2012 השקנו את מוגובי בשוק הרוסי, וכיום אנחנו גאים להיות שותפים אסטרטגים של Mail.Ru. ביוני השנה השקנו את הפעילות הראשונית בברזיל ובשנתיים הקרובות נשלים את מהלך החדירה לעוד ארבעה שווקים בין לאומיים. המטרה המוצהרת שלנו היא להפוך לפלטפורמה עולמית שוקקת ילדים, רווחית ואטרקטיבית לבעלי עניין בתחום. אני מעריכה שעד סוף 2013 נחצה את הרף של מיליון ילדים פעילים בחו"ל, שיצטרפו למיליון הילדים הפעילים כבר בישראל".

איך את משווה בין חייך כספורטאית מקצועית לבין הניהול של מיזם היי-טק?

"תהליך היזמות, של יצירת יש מאין, הוא מרתק ומרגש בעיניי למרות הקושי האדיר שבסלילת הדרך ובחוסר הוודאות המלווה אותנו. בעסקים כמו בספורט, הדרך, התהליך, הם הדבר האמיתי שדורש תעצומות אדירות.

"היום, כשאני מסתכלת על הקריירה הספורטיבית שלי, על הפריצה של המחסומים הפסיכולוגיים, אני יודעת שכבר אז הייתי סוג של יזמת וניהול הקריירה הספורטיבית שלי היה די דומה לניהול יזמות בעולם העסקי. רק שאז זה הגיע ממקומות אינטואיטיביים שהונעו על-ידי התשוקה להצלחה והיום אני מנהלת את הדברים עם אותו רעב להצלחה, אבל בכלים יותר מתודולוגיים".

ולנו לא נותר אלא לאחל ליעל ארד ולחברת מוגובי, שגם באיצטדיון הזה יזכו למדליה משלהם.