קרן הריט סלע קפיטל רכשה שלוש קומות במגדל משה אביב

בידי אייל עופר נותרו שלוש קומות נוספות במגדל המשרדים ■ קרן הריט תשקיע 25 מיליון שקל מהונה העצמי, והשאר מכספי אג"ח שגייסה באחרונה

המיליארדר אייל עופר (אחיו של עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל) ממשיך להגדיל נזילות, וכעת הוא מוכר חלק מהחזקותיו במגדל המשרדים משה אביב בר"ג לקרן הריט סלע קפיטל, תמורת 58 מיליון שקל. בחודש מארס האחרון מכר עופר 2.2% ממניות בנק מזרחי טפחות, בעסקה מחוץ לבורסה, תמורת כ-200 מיליון שקל.

סלע קפיטל עדכנה היום כי חתמה על הסכם לרכישת שלוש קומות (קומות 14, 15 ו-45) מחברת לפריס של עופר, בשטח כולל של 4,320 מ"ר, וכן 52 חניות. בעקבות המכירה, ייוותרו בידי עופר עוד שלוש קומות במגדל. כ-25 מיליון שקל מסכום הרכישה תשקיע סלע קפיטל מהונה העצמי, והיתרה בסיוע כספי אג"ח שגייסה באחרונה. השלמת העסקה צפויה תוך 30 יום ממועד הסרת רישום השעבודים בגין הנכס ע"י עופר.

שלוש הקומות הנמכרות והחניות מושכרות לשני שוכרים מרכזיים - הראל פיא ומנורה מבטחים - תמורת כ-5.1 מיליון שקל לשנה, צמוד למדד, סכום המשקף תשואה ברוטו של 8.8%. הסכמי השכירות הם ל-3 שנים, כאשר למנורה מבטחים אופציה להארכת החוזה בשלוש שנים נוספות.

"סלע ממשיכה במגמת רכישה"

מגדל משה אביב, הממוקם ברחוב ז'בוטינסקי שבמתחם הבורסה ברמת גן, הוא אחד מבנייני המשרדים המוכרים בישראל, הוא בן 52 קומות משרדים, שמעליהם 11 קומות מגורים. שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל, אמר היום כי "סלע קפיטל ממשיכה במגמת רכישת נכסים שיתרמו להגדלת תשואת הדיבידנד. בעסקה הנוכחית נרכש נכס איכותי אשר יעניק תשואה על ההון העצמי של מעל 13%, וזאת עקב הגיוס המוצלח של החברה של אג"ח במח"מ ארוך בריבית של 2.75% בלבד".

העסקה נעשתה לפי מחיר של 12,300 שקל למ"ר, וכ-100 אלף שקל לכל חניה, ולא נראה כי עופר נהנה מהשבחה משמעותית של השקעתו במגדל במהלך השנים. באוגוסט 1999 רכשה משפחת עופר באמצעות מספר חברות את הקומות 12-20 ו-44-46 בבניין ושטחים מסחריים תמורת 47 מיליון דולר (כ-196 מיליון שקל של אז), לפי מחיר של 2,725 דולר למ"ר (כ-11,400 שקל של אז). כארבע שנים לאחר רכישת השטחים במגדל, במהלך 2002, מכרה משפחת עופר שתי קומות (קומות 12 ו-13) לבנק מזרחי טפחות, שבו היא שותפה, במחיר דומה לזה שבו רכשה את הקומות.

אייל עופר הוא בנו של סמי עופר המנוח. הוא מחזיק בשליטה בבנק מזרחי טפחות יחד עם בני דודיו ליאורה ודורון עופר (בניו של יולי עופר ז"ל). רוב הפעילויות של אייל עופר הן פרטיות, והוא ממעט בחשיפה תקשורתית. במהלך השנים עופר בנה חלק ניכר מהונו הפרטי בעסקי נדל"ן בלונדון ובניו יורק - שתי ערים שבהן הוא מבלה הרבה מזמנו. עופר ידוע כיזם של פרויקטים יוקרתיים המיועדים בדרך כלל לאלפיון העליון.

זרוע הפעילות המשמעותית השנייה של עופר היא עסקי הספנות המשפחתיים, והוא משמש כיו"ר חברת התובלה הימית "זודיאק" וכשותף בחברת שייט התענוגות רויאל קריביאן. בדירוג האחרון של "פורבס" הוערך הונו של עופר בכ-6 מיליארד דולר, קצת אחרי אחיו, עידן עופר, שהונו הוערך בכ-6.5 מיליארד דולר.

אביו דאג טרם מותו לחלוקת הפעילות בחברות הרבות של המשפחה בין האחים, כאשר אייל, הבכור, קיבל לידיו את עסקי הנדל"ן וחלק מפעילות הספנות. עידן מצידו קיבל לידיו את מניות השליטה בחברה לישראל.