לוב: ראש הממשלה זידאן נעצר ושוחרר

(עדכון) - בהודעה רשמית שהתפרסמה בסוכנות הידיעות הלובית נאמר כי ראש הממשלה עלי זידאן לא נחטף, כפי שדווח תחילה, אלא נעצר על ידי "המנגנון ללחימה בפשיעה"

האם ראש הממשלה הלובי לא נחטף, כפי שדווח בתחילה, אלא נעצר? המנגנון ללחימה בפשיעה, ששייך למשרד הפנים, הודיע כי ראש הממשלה מוחזק בידיו ומצבו הרפואי טוב. כעבור מספר שעות שוחרר זיידאן בידי מורדים לשעבר, אך דובר מטעם הממשלה הבהיר כי הוא יעמוד לדין על שחיתות.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הממשלתית במדינה דווח כי ראש הממשלה נלקח מפתח בית המלון בעקבות צו מעצר שהוצא על ידי המנגנון ללחימה בפשיעה בשיתוף עם ארגון "תא המבצעים המהפכני הלובי", שלקח קודם לכן אחריות על החטיפה. לא ברור בשלב זה הרקע לצו המעצר.

קודם לכן ממשלת לוב אישרה כי חמושים חטפו את ראש הממשלה עלי זידאן מהמלון שבו שהה בטריפולי. ממשלת לוב אישרה כי זידאן "נלקח למקום בלתי ידוע".

פקיד קבלה במלון "קורינתיה" בבירה סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ראה את זידאן מוצא מהמלון ומוכנס לשיירת כלי רכב שעזבה את המקום. לדבריו, זידאן לא התנגד לחמושים והחטיפה התבצעה ללא אלימות, ומבלי שנורה כדור אחד.

תגובה לפעילות נגד קיצונים איסלאמיים?

רשת אל ג'זירה דיווחה כי זידאן נחטף על ידי אנשי ארגון "תא המבצעים המהפכני הלובי", המקושר למשטר הלובי. מדובר בארגון מורדים לשעבר במשטר קדאפי, הכפוף למשרדי ההגנה והפנים של לוב.

בהודעה שפרסמו אנשי הארגון הם הבהירו כי חטפו את ראש הממשלה בתגובה ללכידת בכיר אל קאעידה אבו אנאס א-ליבי במדינה על ידי כוחות אמריקנים בתחילת השבוע. "שר החוץ של ארה"ב קרי אמר שממשלת לוב ידעה על המבצע", נכתב בהודעה. שר החוץ הבריטי וויליאם הייג אמר שהוא מגנה את חטיפתו של ראש הממשלה.