תמורת 100 מיליון דולר, לנוקס לואיס יחזור להתאגרף בגיל 48

אמרגנים רוסים מנסים לתפור קרב ענק בין אלוף העולם לשעבר לבין אחד מהאחים קליצ'קו, ששולטים כיום בקטגוריית המשקל הכבד

לנוקס לואיס, אחד מהמתאגרפים הגדולים בהיסטוריה - עשוי לחזור באופן סנסציוני לזירה, למרות גילו המתקדם (48), לאחר שקיבל הצעה בסך 50 מיליון דולר לקיים קרב חד פעמי מול אחד מהאחים קליצ'קו האוקראינים, ששולטים כיום בקטגוריית המשקל הכבד. כך מפרסם היום (ה') "הדיילי מייל".

על-פי הדיווח, לואיס קיבל את ההצעה באופן רשמי מאמרגנים רוסים במהלך שהות במוסקבה בסוף השבוע האחרון. עם זאת, המתאגרף האנגלי דרש סכום כפול. אם דרישותיו יתקבלו, הוא יהפוך למתאגרף שיגרוף את הצ'ק הגבוה ביותר בהיסטוריה בקרב בודד. "זה תג המחיר שלי", אמר לואיס. "אמרתי להם שכבר התחלתי להתאמן ושאני יכול להיות מוכן בתוך חצי שנה. בעבר אמרתי שאני אזדקק ל-50 מיליון דולר על מנת שיוציאו אותי מחוץ לפיג'מה שלי, אבל כעת אני צריך לחשוב על הערך של המורשת שלי - מתאגרף שפרש כאלוף עולם בלתי מעורער. זה יעלה להם 100 מיליון דולר".

המתאגרף שלקח את ההכנסה הכי גבוהה בהיסטוריה מקרב בודד הוא פלויד מייוודר האמריקאי, בקרב האחרון שלו מול סול אלבארז - 41.2 מיליון דולר מובטחים, שימריאו עד לאיזור ה-70 מיליון דולר לאחר שיאסוף את חלקו גם מהכנסות הפיי-פר-ויו של הקרב.

אגב, בשנת 2003 התגבר לנוקס לואיס בקושי רב על אחד מהאחים קליצ'קו - ויטלי, כיום בן 42, בקרב שנערך בלוס אנג'לס. אחיו הצעיר, ולדימיר, בן 37, ולואיס מעדיף לפגוש דווקא אותו, כיוון שלדבריו, כבר התגבר על ויטלי בעבר.