קרן פימי לא תשקיע 75 מיליון דולר באל-על - המניה נפלה

באפריל נחתם הסכם מותנה לפיו תשקיע פימי עד 75 מיליון דולר בכמה שלבים ■ אחד התנאים המתלים היה הגעה להסכם קיבוצי, מה שלא הושג ■ באוגוסט העניקה פימי ארכה של חודש וחצי, וכעת החליטה לסגת סופית מההשקעה

קרן פימי בניהולו של ישי דוידי לא תשקיע 75 מיליון דולר בחברת התעופה הישראלית אל-על - והמניה נופלת בבורסה. הסיבה להתפוצצות העסקה היא אי-ההגעה להסכם קיבוצי עם העובדים, שהיה תנאי מתלה בעסקה.

"העסקה לא הבשילה", אמר ל"גלובס" גורם המקורב לקרן פימי.

חדשות נוספות בנושא:

קרן פימי שולפת כרטיס צהוב: עסקת אל-על לקראת ביטול

ניתוח "גלובס": מפת האינטרסים הסבוכה של אל-על

פימי: עסקת אל-על לא נסגרת עקב המו"מ מול העובדים

הדיווח הראשוני על הסכם ההשקעה של פימי באל-על היה בינואר. באפריל נחתם הסכם מותנה לפיו תשקיע פימי עד 75 מיליון דולר בכמה שלבים. אחד מהתנאים המתלים הוא הגעה להסכם קיבוצי, אולם למרות זאת ההנהלה והעובדים באל-על לא מיהרו להתחיל במגעים, שהתנהלו בעצלתיים.

בשלהי אוגוסט העניקה פימי לאל-על ארכה נוספת של חודש וחצי להגיע להסכם עם העובדים. כעת, משלא הושג עדיין הסכם, החליטה פימי לבטל את השקעתה.

באותו דיווח לבורסה באוגוסט הדגישה פימי כי "לאור הערכתה בדבר הסיכוי הקלוש להתממשות העסקה על-פי הסכם ההשקעה, חוזרת פימי על הצהרתה שלפיה, למרות האמור בהסכם ההשקעה, רשאית אל-על לפנות, לנהל מו"מ ואף לסגור עם כל משקיע אחר שיהיה מוכן להשקיע בחברה במקביל לפימי או אף במקומה".