דרושים בפסטיבל מיפ: שעשועונים פופולריים או דרמות מקוריות

גם תוכניות בידור טובות יתקבלו בברכה - כפי שניתן היה להבין מהפרזנטציה המרשימה שערכה קשת לפורמט "הכוכב הבא" לכ-100 זכיינים פוטנציאליים

עשרות קניינים בתחום המדיה הגיעו ביומיים האחרונים אל דוכני החברות הישראליות בפסטיבל מיפ שבצרפת. זר לא יבין את החוויה שעוברים הנציגים היושבים בדוכנים. זוהי מכונה משומנת בדומה למפעל תעשייתי. מול כל נציג, בכל חצי שעה, מתחלפים מועמדים פוטנציאליים החל בשעה 09:00 בבוקר ועד לשעה 19:00. ב-13:00 בדיוק נוחתת על האולם דממה. כולם יוצאים ללאנץ'.

אם תשאלו כל ותיק מיפ, הוא יאמר לכם כי היופי בפסטיבל (כמוכר או כקונה) הוא העובדה שתמיד הפגישה שלא תכננת יכולה להיות זו שתביא לפריצת דרך ולכיוונים שלא דמיינת.

ערב הגאלה, שהתרחש במלון קרלטון היוקרתי מוקדם יותר השבוע, הביא מפגשים מהסוג הזה לשיא. חברים חדשים מטורקיה, קוריאה, טיוואן ואפילו בחריין ולבנון. חלקם יקפידו לומר שלא לציטוט כמה היו רוצים לעשות איתנו עסקים, אבל זה בלתי אפשרי.

בין האורחים המפורסמים ניתן היה לפגוש את נעמי קמפבל, שבאה לקדם סדרה שבה היא משמשת כמנטורית ("THE FACE" - שלוש דוגמניות-על מחפשות את הפרצוף הבא של אמריקה); ואת אנדי מקדאוול, שבאה לקדם סדרה דרמה שבה היא משחקת שופטת בעיירה קטנה ("CEDAR COVE", לרשת הולמרק); ומי שהסתובב בחוץ יכול היה להצטלם עם ג'סטין טימברלייק (טוב, לא איתו - אלא עם כפיל מוצלח ממש), שבא לקדם את הפורמט "YOUR FACE SOUNDS FAMILIAR", אשר במרכזו תחרות כפילים.

ממפגשים עם קניינים עולה בבירור כי ישנה דרישה גדולה בעולם לשני סוגים תכנים: בתחום המתוסרט - סדרות דרמה איכותיות; ובתחום הלא מתוסרט - שעשועונים ותוכניות בידור אולפניות.

אחת הסיבות המרכזיות לצורך בסדרות הדרמה היא כניסתם של מתחרים חדשים למשחק, כמו נטפליקס, הולו ואמזון. נטפליקס הובילו ראשונים את המגמה, כשרכשו את סדרת הדרמה "בית הקלפים" בכיכובם של קווין ספייסי ורובין רייט ובבימויו של דיויד פינצ'ר, בהשקעה יוצאת דופן של 100 מיליון דולר.

מכיוון שתהליך ההפקה של דרמות איכותיות הוא ממושך (כשנתיים מהשקת רעיון ועד עלייתו לאוויר), נולדה בעולם פתיחות רבה לדרמות לוקאליות מקוריות, לסיפורים טובים שיכולים להתאים לכל מקום ולכל שפה. הפקות כמו "THE KILLING" הדנית או "THE BRIDGE" (קופרודוקציה שבדית-דנית) תורגמו ואומצו לא מכבר במספר טריטוריות בעולם.

אפילו אנשי מדיה מארגנטינה, מלכת הטלנובלות, מודים כי הכיוון החדש הוא דרמות איכותיות ושאפתניות.

בצד הלא מתוסרט מכריע המצב הכלכלי. קובעי המדיניות דורשים דברים בטוחים. המגמה של שעשועוני הטריוויה חוזרת, ובגדול. לא עוד אנשים קופצים למים ונופלים ממגדלים. הזכיינים מחפשים שעשועונים, מתוחכמים פחות ומשפחתיים יותר, שיכולים לרוץ לאורך שנים כמו: "מי רוצה להיות מיליונר" ו"אחד נגד מאה" שחוגגות יותר מעשור.

כמו תמיד, תוכניות בידור טובות יתקבלו תמיד בברכה. ניתן היה להבין זאת היטב מהפרזנטציה המרשימה שערכה קשת לפורמט "RISING STAR" ("הכוכב הבא") לכ-100 זכיינים פוטנציאליים במלון מג'סטיק היוקרתי.

* הכותבות הן שותפות ב-A-Cappella Media Content Hub, חברה לניהול תוכן וייצוג.