מנהלי המכללות החליטו: פותחים שנה - אבל שובתים רעב

יו"ר פורום המכללות להכשרת הנדסאים: "ביזיון שהמדינה מאלצת אותנו להגיע למצב כזה"

פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות להכשרת הנדסאים החליט היום (ה') כי חרף המחלוקות התקציביות עם משרדי הכלכלה והאוצר - שנת הלימודים תיפתח כסדרה ביום ראשון הקרוב בכ-60 מכללות ברחבי הארץ. בפורום המנהלים הוחלט, עם זאת, כי החל מיום שני ייפתחו פעולות מחאה שכוללות תדרוך בן שעתיים שיינתן במכללות לכ 24,000 הסטודנטים אודות מצב המכללות, המצוקה התקציבית והמאבק שמתקיים זה מספר חודשים בין ראשי הפורום לבין משרדי הממשלה.

באותו הזמן עתידים חלק ממנהלי המכללות להקים אוהל מחאה מול משכן הכנסת בירושלים ובו יפתחו בשביתת רעב עד להודעה חדשה, בקריאה למשרדי האוצר והכלכלה להיעתר לתביעותיהם להרחבה ניכרת של התקציב השנתי המועבר אל המכללות. בכוונת ראשי המכללות להציב למשרדי האוצר והכלכלה אולטימטום ולפיו אם עד יום חמישי הדרישה להרחבה תקציבית בהיקף של 140 מיליון שקל לא תיענה, הלימודים בכל המכללות הטכנולוגיות יושבתו החל מיום ראשון הבא. בשבוע הבא עתידה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ לקיים דיון מיוחד במשבר במכללות.

"זה ביזיון שהמדינה מאלצת אותנו להגיע למצב של שביתת רעב, כדי לקיים את מוסדות החינוך בצורה נאותה", אמרה היום (ה') ל"גלובס" יו"ר פורום המכללות הטכנולוגיות, ד"ר יוכבד אדיב-פנחסי. "אנחנו נחושים להיצמד תכנית המאבק שעליה החלטנו היום ונערכים ליישומה". לדבריה, בשביתת הרעב צפויים להשתתף בין 15 ל-25 מנהלי מכללות מכל הארץ.

בפורום המכללות מתלוננים כבר זמן רב על קשיים רבים במשא-ומתן שמתקיים בין נציגיו לבין נציגי משרדי האוצר והכלכלה. בפורום דורשים להשוות את ההקצאות התקציביות למכללות, לאלה של האוניברסיטאות ומתלוננים כי על רקע היעדר תקציב מספיק שמועבר אליהן ממשרד הכלכלה, תשתיות ההכשרה של המכללות התיישנו וזאת באופן שפוגע באיכות ההכשרות להנדסאים. היקף התקציב השנתי שמעבירה המדינה למכללות הוא 137 מיליון שקל.

משרד הכלכלה הבהיר בעבר כי הוא מכיר במצוקת המכללות הטכנולוגיות ותומך בצורך לשנות את מבנה הסיוע הממשלתי שניתן להן. עם זאת, הוא דורש להשיג הסכם רוחבי שיכלול גם רפורמה באופן התקצוב של המכללות, כך שהכסף יועבר אליהן בהתאם למספר הדיפלומות הניתנות לבוגרים ולא בהתאם למספר הסטודנטים, כפי שהיה נהוג עד כה.