גמל שריד פיתחה סדרת מוצרים בשיתוף המדען הראשי

גמל שריד משיקה ליין מוצרים חדש, ה-RAZOR - דיסקים לחיתוך והשחזה לביצועים גבוהים במגוון מתכות ופלדות

חברת גמל שריד, המתמחה בייצור ושיווק מוצרי חיתוך השחזה וליטוש, סיימה בהצלחה פיתוח סדרת מוצרים חדשה בשיתוף השקעה עם משרד המדען הראשי במשרד הכלכלה, בהיקף כולל של כ-30 מיליון שקל. במסגרת זו משיקה גמל שריד ליין מוצרים חדש, ה-RAZOR - דיסקים לחיתוך והשחזה לביצועים גבוהים במגוון מתכות ופלדות.

עלות הפיתוח של הליין החדש נאמדת בכ-10 מיליון שקל, מתוכם כ-5.5 מיליון שקל במימון המדען הראשי, במסגרת תכנית מו"פ לעידוד החדשנות בתעשייה המסורתית.

מחלקת המו"פ בראשות סמנכ"ל הפיתוח פיני להב, פיתחה את קו המוצרים בתוך שלוש שנות מחקר מאומצות על מנת להוביל את השוק באיכות וברמת הביצוע. משפחת המוצרים החדשה מבוססת על פיתוח חדשני הנמצא בתהליך של רישום פטנט, המעניק לגרעיני ההשחזה יכולות גבוהות ביותר ומאפשרות לגמל שריד לשווק אופני חיתוך והשחזה בעלי ביצועים העולים על ביצועי המתחרים בעולם.

הדיסקים החדשים מתאימים לעבודה על פלדות קשות, סגסוגות ניקל, נירוסטה ואלומיניום ומיועדים לעבודה במשחזות תוך עמידה בתקני הבטיחות האירופים והישראלים המחמירים ביותר. בנוסף פיתחה החברה ליין מוצרים נוסף בתחום אופני השחזה קרמיים בתמיכת המדען הראשי. מדובר באופני השחזה יחודיים עבור מנועי סילון בענף התעופה בהיקף כולל של 12 מיליון שקל, מתוכם כ-6 מיליון שקל במימון המדען.

"בזכות הפיתוחים הללו אנו חודרים לשווקים חדשים כמו ענף התעופה והרכב ומצליחים לנצח את המתחרות מבחינת יכולות ביצוע משימות השחזה מורכבות, תוך עמידות גבוהה יותר של האופן מפני שחיקה", אמר גדי שלח, מנכ"ל גמל שריד.

בנוסף, מקיימת החברה תוכנית מו"פ שלישית שמטרתה לבסס טכנולוגיה מתקדמת לייצור, שוחקי על (superabrasive) על בסיס חומר מסוג בורון-ניטריד ויהלום. הבורון ניטריד נחשב לחומר השני בחוזקו בעולם אחרי היהלום, אך עולה עליו מבחינת עמידות לחום ויכולות השחזת מתכות קשוות. הפיתוח החדש מיועד בעיקר לתעשיית הרכב והמיסבים. התוכנית נמצאת בשנתה השנייה ועלותה הכוללת מעל 7 מיליון שקל.

שיווק המוצרים ממשפחת שוחקי העל צפויה להתחיל לקראת סוף שנת 2014, כשמדובר על פוטנציאל שוק של כ-300 מיליון דולר, מתוכם כ-25 מיליון דולר הזמנות אפשריות מלקוחות קיימים.

נזכיר כי לאחרונה רכשה גמל שריד את חברת פאסיפיק אברסיב (Pasco) האמריקאית תמורת כ-13 מיליון שקל. פסקו שנוסדה בשנת 1929, עוסקת בעיקר בייצור ובהפצה של מוצרי ליטוש ונחשבת לאחת החברות הגדולות ביותר בארה"ב בתחום זה. רכישה זו חיזקה את מעמדה של גמל שריד בשוק האמריקאי בשוק מוצרי הלטש והיא ממוקמת בין 5 החברות המובילות בתחום.

גמל שריד היא חברה פרטית בבעלות קיבוץ שריד העוסקת בפיתוח וייצור פתרונות חיתוך, השחזה וליטוש לתעשיות המתכת והעץ. החברה סיימה את שנת 2012 עם הכנסות של כ-50 מיליון דולר ועל פי הערכות אמורה להציג צמיחה דו ספרתית ולסיים את שנת 2013 עם מכירות של כ-60 מיליון דולר. במקביל פועלת החברה להגדיל את מניפת המוצרים אותה היא משווקת ללקוחות גלובליים ע"י ביצוע מהלכי רכישה בשווקים באירופה עם חברות הסינרגטיות לתחומי פעילותה.