הנרצח בבקעת הירדן הלילה: אחיין של יולי וסמי עופר

בדיוק היום לפני 40 שנה נהרג סרן יצחק עופר, כשמטוסו הופל על-ידי הסורים במהלך הקרבות ברמת הגולן במלחמת יום כיפור ■ אחיו, אל"מ במיל' שריה (יאיא) עופר, הוכה הלילה למוות בידי פלסטינים מחוץ לביתו בצפון בקעת הירדן

אל"מ במיל' שריה (יאיא) עופר, שנרצח הלילה (שישי) בידי פלסטינים מחוץ לביתו בצפון בקעת הירדן, מצא את מותו בדיוק 40 שנה אחרי שאחיו יצחק עופר נהרג במלחמת יום הכיפורים.

בצירוף מקרים מצמרר, בדיוק באותו תאריך לפני 40 שנה - 11.10.1973 - נהרג סרן יצחק עופר, שכמטוס ה"סקייהוק" שבו טס הופל על-ידי הסורים במהלך הקרבות ברמת הגולן.

אל"מ במיל' שריה עופר, בשנות ה-50 לחייו, הוא בנו של מפקד משטרת תל-אביב לשעבר, ניצב דוד עופר ז"ל, ואחיינם של האחים סמי ויולי עופר ז"ל.

עופר שירת שנים ארוכות בצה"ל ובין היתר, פיקד על סיירת שקד והיה ממקימי יחידת שלדג. הוא היה בעבר בעל השליטה בחברת ד.ג.ש שירותי דלק.

הלילה הוא הותקף בידי שני פלסטינים שהכו אותו במוטות ברזל ובגרזנים מחוץ לביתו ביישוב ברוש הבקעה. בת זוגו של שריה עופר, מוניק מור, נפצעה קל-בינוני, כשנמלטה בניסיון להזעיק עזרה. כוחות רבים של צה"ל מבצעים סריקות אחר המפגעים שנמלטו מהמקום, וההערכה היא כי מדובר ברצח על רקע לאומני.

בת הזוג מור פונתה על-ידי כוחות מד"א לבית-החולים העמק בעפולה. משם נמסר כי היא נפצעה ברגלה, מאושפזת במחלקה האורתופדית וצפויה לעבור ניתוח בהמשך היום. עובדת סוציאלית נקראה על מנת לעדכן אותה בפרטי המקרה.

עם קבלת הבשורה הקשה, אמרה מור: "יש מישהו שלא מכיר אותו?" וציינה את עברו הצבאי של עופר, אלוף-משנה במילואים שפיקד על סיירת שקד והפעיל את מתחם הנופש במקום. "הוא היה איש צבא הרבה מאוד שנים".

"הוא היה אבא מדהים, סבא מדהים, בעל מדהים", הוסיפה מור בדמעות. "אין מילים, אין מי שלא אהב אותו, ואין מי שלא התחבר אליו. איך הצליחו לעשות לו את זה? הם הפתיעו אותו".