מנצ'סטר סיטי תהפוך את "אתיחאד" למגרש השני בגודלו בפרמיירליג

הקבוצה פרסמה את תוכנית הרחבת האצטדיון שלה ל-61.5 אלף מקומות; תפוסת הקהל במשחקי הבית של המועדון העונה עומדת על 99%

קבוצת הכדורגל מנצ'סטר סיטי חשפה את התוכניות שלה להרחבת אצטדיונה, "אתיחאד סטדיום" (לשעבר סיטי אוף מנצ'סטר), שאם תצא לפועל - תהפוך את המגרש לשני בגודלו בכדורגל המועדונים באנגליה.

על-פי התכנון שיגיש בחודש הבא המועדון לעיריית מנצ'סטר, שהיא בעליה של האצטדיון, תוגדל כמות המושבים במגרש ב-13.5 אלף מקומות, כך שהוא יוכל להכיל כ-61.5 אלף אוהדים במשחק. כיום, לשלוש קבוצות פרמיירליג יש מתקנים גדולים יותר מזה של הסיטי: ליריבה העירונית מנצ'סטר יונייטד, שאולד טראפורד שלה מכיל כ-75.7 אלף מקומות; לארסנל (כ-60.3 אלף באצטדיון ה"אמירייטס"); לניוקאסל (כ-52.4 אלף ב"סט. ג'יימס פארק"); ולסנדרלנד (כ-49 אלף ב"אצטדיון האור").

וומבלי, שמארח את משחקי נבחרת אנגליה ומשחקים מהגביעים השונים, ימשיך להיות המתקן הגדול ביותר בבריטניה (כ-90 אלף מקומות).

מבחינת מנצ'סטר סיטי מדובר במהלך מתבקש, על רקע השאיפות הגדולות של הבעלים שלה, השייח' מנצור מאבו-דאבי, הרצון להגדיל את ההכנסות של המועדון (שעמדו בעונת 2011/12 על 231 מיליון ליש"ט, מקום רביעי בלבד בפרמיירליג), ובמיוחד על רקע העובדה שהאצטדיון מתמלא כמעט בכל משחק. בעונה הנוכחית (2013/14) עומדת התפוסה במשחקי הליגה של סיטי על 98.8%.

פרויקט ההרחבה של אצטדיון "אתיחאד", שנפתח לראשונה ב-2002, כולל פיתוח של קומפלקס ספורט מסביבו שישרת את כלל מחלקות הכדורגל של מנצ'סטר סיטי. העלויות מבחינת השייח' צפויות להסתכם בכחצי מיליארד ליש"ט. על-פי ה"מנצ'סטר איבנינג ניוז", במידה ויתקבל אישור הרחבתו של המגרש מהעירייה, העבודות עשויות להתחיל כבר בפברואר הקרוב.