רעידת אדמה חזקה בכרתים הורגשה גם בישראל

מהמכון הגיאו-פיזי נמסר כי הרעידה הייתה בעוצמה 6.4 דרגות, בעומק של כ-15 קילומטרים מתחת לפני הים ■ תושבים רבים דיווחו כי הרעידה הורגשה גם בישראל, בעיקר בערי הדרום והמרכז

באי כרתים שביוון הורגשה היום (שבת), סמוך לשעה 16:10, רעידת אדמה בעוצמה 6.4 דרגות בסולם ריכטר. תושבים רבים דיווחו כי הרעידה הורגשה גם בישראל, בעיקר בערי הדרום והמרכז. עד כה לא ידוע על נפגעים או על נזק. מהמכון הגיאו-פיזי נמסר כי קיים חשש להיווצרות גלי צונאמי בסביבות האי.

המכון הגיאולוגי האמריקני מסר כי מוקד הרעש היה במרחק של כ-80 קילומטרים ממערב לחאניה שבאי היווני, בעומק של כ-15 קילומטרים מתחת לפני הים.

ליאת, תושבת אזור המרכז, סיפרה: "היה נדמה לי שהכיסא זז מעצמו; עכשיו נוכחתי לדעת שזה היה אמיתי". גם יגאל, תושב חולון, סיפר כי הרעידה הורגשה בעירו.

הרעידה האחרונה שהתרחשה בכרתים הייתה בחודש יוני השנה, אז הורגש רעש בעוצמה 6.2 באי. באותו חודש הורגשה גם רעידת אדמה באזור העיר אילת. על פי האגף הסיסמולוגי במכון הגיאופיסי בישראל, עוצמת הרעש הייתה 4.8 דרגות והמוקד היה במפרץ סואץ, כ-200 קילומטרים מדרום לעיר.

באותו חודש הורגשה רעידה גם גם במצרים, כולל בבירה קהיר. על פי דיווחים של אזרחים מצרים, בעקבות הרעש בתים בעיר התנדנדו מצד לצד. הרעידה שהורגשה לא נבעה מתזוזות בקו השבר הסורי אפריקני, אלא מתזוזות בעומק הים. העובדה כי הרעידה הורגשה ברדיוס של מאות קילומטרים מעידה על עוצמתה הרבה בלב ים.

רעידות אדמה אינן דבר נדיר ביוון, ורובן מסתיימות ללא נזק או נפגעים. בשנת 1999 הכתה במדינה רעידת אדמה בעוצמה 5.9 דרגות והביאה למותם של 143 בני אדם.