פגיעה בפרטיות: גוגל תשלב תמונות ושמות משתמשים בפרסומות

ענקית האינטרנט תוכל להשתמש בהמלצות וביקורות של משתמשי שירותי גוגל כדי לקדם פרסומות ומוצרים שונים

חברת גוגל הוציאה בסוף השבוע האחרון עדכון למדיניות הפרטיות שלה, שהופיע למשתמשים בשירותיה השונים כמו ג'ימייל או Google Drive. המשמעות העיקרית של העדכון הוא הרצון של ענקית האינטרנט להשתמש בהמלצות וביקורות של גולשים, שהינם משתמשים של שירותי גוגל, כדי לקדם פרסומות ומוצרים שונים.

במילים אחרות, גוגל תוכל להשתמש בתמונה, בשם ובהמלצות וביקורות של משתמשים בעבור פרסומות למסעדות ובתי עסק אחרים, לאפליקציות ולאלבומים בחנות Google Play ועוד.

הרעיון של גוגל הוא שהמלצות מצד אנשים, חברים וגולשים אחרים לשירותים שונים יכולות לעזור לגולש בהחלטות שהוא מקבל - אם להוריד אפליקציה מסוימת או לפקוד את בית-הקפה שאת שמו חיפש בגוגל. המלצות אלה ניתנות או על-ידי לחיצה על כפתור +1, המקבילה ללייק של פייסבוק ושמוכרת מהרשת החברתית גוגל פלוס, או על-ידי כתיבת המלצה.

בגוגל מבהירים כי המשתמשים יכולים להגדיר אם הם רוצים שההמלצות שלהם יופיעו גם בפרסומות שגולשים אחרים יראו, בצירוף שם ותמונת הפרופיל של המשתמש. כמו כן, הם מוסיפים כי אם המשתמש מילא בעבר הגדרה בהקשר זה - היא תישמר.

החברה מבהירה כי עדכון הפרטיות ושינוי ההגדרה רלבנטיים רק עבור שימוש בשם ובתמונת המשתמש במודעות של גוגל כשמחפשים בתי עסק, אפליקציות, מיקומים במפות גוגל ועוד, והם אינם רלבנטיים במקומות שאינם מודעות פרסום כמו תוצאות חיפוש בגוגל, בחנות האפליקציות ועוד.

המהלך עתיד להיכנס לתוקף ב-11 בנובמבר השנה. את שינוי הגדרות הפרטיות באשר לשימוש השם והתמונה במודעות גוגל ניתן לשנות כאן.

יש לציין כי גוגל מיישרת קו עם המתחרה הגדולה פייסבוק, שמאפשרת כבר זמן מה להשתמש בשמות המשתמשים שלה כדי לקדם עמודים שונים בשירות ולגרום לגולשים אחרים לעשות להם לייק, בהתבסס על כך שחבריהם עשו כן.